Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av halus
#769139
I går merkte jeg at AC releet var varmt, även om AC aldri hadde fungerad den dagen (eller dom 2 siste åren). På samme tid som releet var installerad, mätte jeg spenningne inn til releet (altså spenningen over spolen i releet). Jeg startet bilen med ac av og fikk 10-11 volt. Sen slo jeg på AC og fikk 12,7 volt. Det finns aldri någon respons från magnetkoplingen (dom siste 2 år)

jeg vet ikke vad dom der 10-11 volt kommer ifrån, er det någon lekkasj kanskje. Jeg merkte også i dag at ac releet var varmt. Startmotorreleet var ikke varmt, det som er eksakt likedan og står bredvid. Når motoren ikke var i gång, men ström på, og AC knappen sto i OFF/AV läge, tok jeg ut og satte inn ac rellet et antall gånger, og varjeg gång kunne jeg høre at det gikk i gång, (fast aldri någon respons från magnetkoplingen, som man kunne høre iallfall). Altså, AC releet er på hele tiden eller iallfall deler av tiden. Konstigt at det er på även når AC er avstengd, men kanskje bildatorn har något skäl til det.

Först tok jeg bort AC releet helt, for at kunne mäta, men da gikk det ikke ens å starte bilen. Startmotoren gikk, men motoren var død.

Glömte mäta resistansen over magnetkoplingen. Hmm, kanskje det er det der klassiske greien med för stor avstånd i magnetkoplingen endå, fast kostigt at det skulle intreffe samme dag som jeg fyllte i gas i systemet for nogre år sen.
av halus
#769144
Takk for tipset pettsson, det var smart å starte med å mäta spenning kring magnetkoplingen, skal mäta lite mer når jeg får tid, iallfall kolla at magnetkoplingen får spenning og eventuelt ström.
av halus
#786004
Jeg har ikke hunnit starte med det her projektet igjen efters semestern. Men jeg har kollat på AC-releet. og det er PÅ, oberoende av om acknappen i kupeen står på On eller Off. Men jeg kan aldri høre at magnetkoplingen kopler inn og det kommer ingen kald luft. AC-releet ser ut til å være på hele tiden ettersom det er varmt og jeg kan også mäte en spenning der. Tenkte jeg også skal kolla hur mycket strøm den leverer til AC men har ikke gjort det.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]