Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pigge
#625132
Har en liten fundering gällande tillverkningsår på Volvo originalbatterier. Är det tillverkningsåret som står inristat i minuspolen?
Det stod på batteriet jag köpte nu: 44 och under den siffran står 11. Gammbatteriet hade siffrorna 44 och 99.

Är det som jag tror så satt alltså originalbatteriet fortfarande kvar (från 99) och fungerade riktigt bra men har börjat bli lite väl trött på sistone.

Stämmer detta så är ju kvalitén på originalbatterierna kolossalt bra. Hur många batterier överlever i nära på 13 år...
av pigge
#626712
Finns det ingen som vet vad märkningen på minuspolen betyder? Det vore kul att få bekräftat om det verkligen aldrig bytts batteri i bilen!
Användarvisningsbild
av Sunschreem
#626759
Vet volvo-batteri som vart 10 år. Gäller nog att man sköter om det ordentligt bara. Man kan ju ninte påstå att batteriet inte varit bra efter en sån lång tid :D
av Kena
#1018574
Undrar vilket fabrikat Volvo har på batterierna? Har bara haft de batterierna då de håller läääänge....förutom ett OK batteri, det höll ett år. Fick ett nytt på garantin och de höll precis garantitiden ut så då blev det Volvos igen.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]