- tis 26 maj 2015, 21:30
#976998
Det är precis det dom gör, ja.
Sen är det inget unikt med dessa motorer om du tror det. Alla vitblockare ska låsas på samma sätt, från 1990's raka 6a till den nyaste modernaste vitblockaren.
Även den gamla 16v rödblockaren behövde ställas lite annorlunda, men var inte på långa vägar lika känslig som vitblockarna.
Sen ska vi ju inte tala om alla V-motorer med dubbla kammar per rad.... Där är det ännu jobbigare då man helt plötsligt har 4 kammar att hålla reda på, och nolla så dom står rätt i förhållande till andra sidan. Gör det utan tolk/låsning så törs jag lova att du kommer ha migrän i en vecka sen.
eikido skrev:Inte rör sig dreven samt referenserna medan man byter kamrem och lossar på allt?
Det är precis det dom gör, ja.
Sen är det inget unikt med dessa motorer om du tror det. Alla vitblockare ska låsas på samma sätt, från 1990's raka 6a till den nyaste modernaste vitblockaren.
Även den gamla 16v rödblockaren behövde ställas lite annorlunda, men var inte på långa vägar lika känslig som vitblockarna.
Sen ska vi ju inte tala om alla V-motorer med dubbla kammar per rad.... Där är det ännu jobbigare då man helt plötsligt har 4 kammar att hålla reda på, och nolla så dom står rätt i förhållande till andra sidan. Gör det utan tolk/låsning så törs jag lova att du kommer ha migrän i en vecka sen.