Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#615900
Har nu kollat efter läckage med startsgas utan att hitta nån läcka eller nån slang som såg dålig ut.

Får testa med ytterligare en LMM ifrån skroten, för även om det ej är troligt så kan ju den jag testat som hade exakt samma nr, varit sliten, svårt å veta.
av morson1
#615914
Sprayade du startgas även kring insugspackningen och spridarna? Och då med lite precision, alltså spraya runt en spridare eller ett insugsrör i taget. Bara en tanke... Har nämligen varit med om luftläckage på båda dessa ställen på bilar jag haft. Trasig insugspackning eller otät spirdartätning.

Värt att kolla i alla fall?
#618347
morson1 skrev:Sprayade du startgas även kring insugspackningen och spridarna? Och då med lite precision, alltså spraya runt en spridare eller ett insugsrör i taget. Bara en tanke... Har nämligen varit med om luftläckage på båda dessa ställen på bilar jag haft. Trasig insugspackning eller otät spirdartätning.

Värt att kolla i alla fall?
Där testade jag inte faktiskt.

Sen hörde jag att läckan även kan sitta strax före första lamdan, dvs att flexröret efter grenröret kan vara sönder å läcka. Så skall kolla efter läckage även där.
#627950
Äntligen!!!! Felkod släckt!

En firma fick "röka igenom" systemet och hittade felet. Den jättetjocka slangen sk "friskluftsslang" som gick ifrån LMM/Luftburk till insuget hade en spricka på ett par cm vid infästningen (undersidan) på den ändan som är mot insuget, så hade inte kommit åt där med startgasen.
Användarvisningsbild
av enklast
#781513
Tjenare!

Vad betalade du för rök/läcktestet?

Någon annan som har en prisuppgift?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]