Moderator: Moderatorer

#1222841
Gjort ren vevhusventilationen på 960:n, bytt olja och filter, tagit en längre provtur i kylan och konstaterat att stolvärmen numera funkar i bägge stolarna, bilen går som en dröm, provat en ny XC60 R-design 2018, hustrun vill absolut ha en sådan och jag tycker det är roligare att köra en 22 år gammal 960 8)

Mike
#1222854
Betty Blue hamnade på årsservice, förvånansvärt billigt. 2400kr, tror aldrig jag betalat så lite för service på henne.
Låg kylarvätskenivå samt anliggande broms bak. Sistnämnda förklarar ett oregelbundet gnisselljud jag hört ett par månader men inte lyckats lokalisera mer än höger bak. Så nu blir det till att forska i hur jag löser detta.

Under tiden provkördes en V90 T5 R-design, vilken fröjd! Sambon = helsåld. Så vi gick in och fick roddade lite med offerter.
Bild
#1222865
grillchips skrev:Betty Blue hamnade på årsservice, förvånansvärt billigt. 2400kr, tror aldrig jag betalat så lite för service på henne.
Låg kylarvätskenivå samt anliggande broms bak. Sistnämnda förklarar ett oregelbundet gnisselljud jag hört ett par månader men inte lyckats lokalisera mer än höger bak. Så nu blir det till att forska i hur jag löser detta.

Under tiden provkördes en V90 T5 R-design, vilken fröjd! Sambon = helsåld. Så vi gick in och fick roddade lite med offerter.
Bild
Den hade varit så galet snygg i den färgen om det bara varit en Inscription istället ;-)
#1222867
SBergdahl skrev: Den hade varit så galet snygg i den färgen om det bara varit en Inscription istället ;-)
Jag vill ha Maple Brown på R-design! ;)
av Jensi
#1222970
grillchips skrev:
SBergdahl skrev: Den hade varit så galet snygg i den färgen om det bara varit en Inscription istället ;-)
Jag vill ha Maple Brown på R-design! ;)
Kan de fixa en sån? För det är ju en kombo som inte är valbar normalt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1222980
Jensi skrev:Kan de fixa en sån? För det är ju en kombo som inte är valbar normalt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
För rätt peng så går allt. Men nej, inget du kan få normalt sett. Bursting Blue = R-design, Maple Brown = Ej R-design.
Lite trista färger att välja på generellt sett tycker jag. Vi har blå idag och älskar den färgen men känns samtidigt trist att köpa en "likadan" igen. Lutar åt Savile Grey som är skitsnygg men ganska trist. I vår förenings garage finns det vår blåa V50, ett par röda fransoser och övriga bilar är svarta, vita eller gråa. Inget som poppar nånstans liksom.
#1222992
Tvättat kärran. 175 mil sen sist, dvs strax innan julhelgen.
Att asfalt och kära kan sitta så förbannat, varken Prick bort, Sonax eller Turtles sortiment funkade.
Få ta ett nytt grepp framöver, när den inte är så genomskitig.
av Jensi
#1223015
grillchips skrev:
Jensi skrev:Kan de fixa en sån? För det är ju en kombo som inte är valbar normalt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
För rätt peng så går allt. Men nej, inget du kan få normalt sett. Bursting Blue = R-design, Maple Brown = Ej R-design.
Lite trista färger att välja på generellt sett tycker jag. Vi har blå idag och älskar den färgen men känns samtidigt trist att köpa en "likadan" igen. Lutar åt Savile Grey som är skitsnygg men ganska trist. I vår förenings garage finns det vår blåa V50, ett par röda fransoser och övriga bilar är svarta, vita eller gråa. Inget som poppar nånstans liksom.
Det var just en savile som vi beställde. Har electric silver idag o ville ha nått mörkt denna gång. Svart är trist så då blev de denna färg kvar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SvenB
#1223029
grillchips skrev: Under tiden provkördes en V90 T5 R-design, vilken fröjd! Sambon = helsåld. Så vi gick in och fick roddade lite med offerter.
Och när får du leverans? Före eller efter Bonus-Malus börjar? :wink:
#1223031
SvenB skrev:
grillchips skrev: Under tiden provkördes en V90 T5 R-design, vilken fröjd! Sambon = helsåld. Så vi gick in och fick roddade lite med offerter.
Och när får du leverans? Före eller efter Bonus-Malus börjar? :wink:
Ja skatten på v90 t5 blir ju inte jätterolig efter bonus malus..
  • 1
  • 851
  • 852
  • 853
  • 854
  • 855
  • 1850

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]