Moderator: Moderatorer

#975291
I dag fick pärlan ett par nya U.S.A blinkers och i helgen så blir det montering av tre tums avgassystem från caten (D) vol:-)
#975384
Spolat av bilen hos Autospa i deras snabbtvätt ikväll samt monterat bort diverse utrustning inför morgondagens byte av två rutor...
#975392
*puh* Skapade denna tråd i november 2013 ( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 68#p803668 ) om man kan byta dörrsidor från en V50/S40n MY08-12 till en V50 MY06.

Efter 1.5 år hade visst inte tanken släppt helt så gav mig tusan på att det ska gå. Och det gjorde det, så nu har man de större sidofacken istället för de där små fjuttarna. :wink:

Som en bonus kom dörrsidorna med diskanter, varför har jag inte skaffat detta tidigare undrar jag nu, det sitter ju framdragna kablar. :D
#975428
Micce: Najs! Diskanterna gör väldigt mycket för ljudet i våra kärror har jag fått höra från många, som uppgraderat och satt i diskanter i A-stolpen.

On topic:
Fick svar från min PST på Upplands Motor:
"​Hej! 4-hjulinställning 1495kr
service olja + filter + många kontroll punkter 1995kr
sen är de dags för luftfilterbyte till motorn, justera ventilspel och tändstift denna gång totalt 3112kr, varje 6000mil så är de lite större service, när de gäller ac så är de troligtvis nått läckage, är de försämrad kyla så är de nått fel, vi fyller inte bara på AC utan att göra en felsökning. jag har tider från o med 8juni och framåt
mvh"


Lutar åt att kolla vidare gällande ACn, försöka felsöka lite själv och hoppas på att hitta nåt ställe som bara fyller på...
#975504
Bild

Tvättat bilen idag. Bild
#975549
Haft bilen inne för rutbyte idag. Det är alltid något när man lämnar bilen till "hantverkare". Vindrutan byttes och nya torkarblad monterades enligt ök, men sen gick det fel.. Hållaren för en transponder (Scandlines) plockades inte loss (trots ök), blir att beställa en ny. Sidorutan hö bak skulle också bytas då den har flera sprickor efter stenskott (eller dyl.). Påtalade flera gånger, på plats över disk, när tiden bokades att rutan är laminerad och försedd med en toningsfilm. Visst, allt skulle bli såå bra... När bilen hämtas i eftermiddag visar det sig att dom inte hade tagit hem en laminerad ruta, trots mitt påpekande. De hade heller aldrig beställt tid med firman som skulle tona rutan. Den delen var helt bortglömd.
Bottenbetyg från min sida, Carglass! :-(O)
Förresten, passade på att tanka på vägen hem också, 13:19 kr/l. :-)-)
#975665
jimlindeborg skrev:Lite terapi på kvällskvisten 8)
En skitig bil kan kräva en hel del terapi :mrgreen:
  • 1
  • 356
  • 357
  • 358
  • 359
  • 360
  • 1852

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]