Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
#974315
grillchips skrev:Och kika vidare ja, det gör man oavsett vilka fälgar man köper tyvärr.. :D
Amen på det! :lol:
Magnus-B skrev:Monterat Ocean race dimljus sargar och stänkskydd X4.

Bild Bild Bild
Riktigt tjusigt! Gå upp till 18" nu bara också :wink:
#974415
Idag har jag petat med nageln där lacken lossnar. Bilen ser snart ut som en äkta Rat Rod, ganska cool, kanske för att den är lackad på märkesverkstad. Börjar vara liksom modernt. Så jag har pysslat med bilen idag och petat flera generösa flagor.
Jag har också funderat. Det var nog på exakt samma datum som förra året som airbagvarningen började lysa igen. Nu är det körförbud igen, egentligen. Då var det ett datorfel som jag sa fast det inte kunde vara fel på dataprogrammet utan på en massa annat runt om i bilen, enligt märkesverkstaden. De gick igång på sin hjälpsamhet, kanske för att jag var så envis och stod på mig att jag skulle ha hjälp med det som var fel på riktigt trots att min märkesverkstad inte ville fixa felet som var fel på riktigt utan ville fixa en massa dyra saker som det inte var fel på, vilket de också sen visade för som väl var gick det trots allt att fixa det icke existerande datafelet på märkesverkstaden så jag slapp byta stolar och manicker för flera tiotals tusen på en bil där nästan allt redan är bytt, som är död på beg-marknaden och som jag kan ana är härlig att köra med de stunder den är hel och allt fungerar och den klarar besiktningen. Märkesverkstaden är säkert lika hjälpsam som tidigare, även i år.
Sen är jag glad över att bilen blev nytvättad idag. Det kom en hagelskur och färgsläppet blev ännu mera imponerande trots att märkesverkstaden inte fick betalt bilens stigande RAT-värde! Få se vad jag ska göra för XCn i morgon!
#974518
Volvo 745 GL/T -90 (39000 mil)
Idag har min 25 åriga Donna fått kärlek, och då i form utav en sprillans ny kamrem med därtill hörande spännare.
kostade på den en ny vattenpump då den gamla fått nog, sen har min automatlåda varit tjurig sedan jag köpte bilen för 2v. sedan.
Inte så konstigt med tanke på oljans utseende ``brunsvart´´ istället för röd som man är van vid, Silen och tråget skvallrade om att det nog var LÄÄÄÄngesedan man bytt olja och sil på denna lådan, min kollega som hjälpte till med dagens goda gärningar tyckte det var konstigt att lådan ens växlade, ty silen påminde om ett begagnat kaffefilter, likaså tråget. Nåväl ny olja och rent i sil och tråg, och lådan växlar mycket mjukare :D

När vi ändå väntade på att hagelskuren med tillhörande åska skulle passera, så passade vi på att smörja Bakluckan och bakrutetorkaren.
#974593
Har ägnat ett par dagar åt min kära V40. Fixat till lite rostprickar på framskärmarnas nederkanter, där tröskellist och stänkskydd möter plåten. Bestämde mig för att aldrig köra bilen i vinterväglag igen, nånsin... (Minns inte vilken gång i ordningen jag bestämde det) Passade också på att rengöra stänkskydden och tröskellisterna samt behandla med Concept Vista. Blir som nytt. Avslutade, igår kväll, med stortvätt och torkade bilen torr med min nya torkduk av våffeltyp. Känns som jag kan pensionera mitt gamla sämskskinn nu. Skruvade alldeles nyss dit alla stänkskydd och tröskellisterna + en Hoodbra för att hålla undan "flugskitarna"... eller bara för syns skull.
:)
#974969
xerent skrev:Hämtat bilen efter oljebyte i automaten, haldexen och slutväxeln, sannerligen växlar den mjukare och känns skönare. Som en lite nyare bil, fräschare liksom. Härligt.
Får man fråga vad det kalaset kostade?
#974976
AllramEest skrev:
xerent skrev:Hämtat bilen efter oljebyte i automaten, haldexen och slutväxeln, sannerligen växlar den mjukare och känns skönare. Som en lite nyare bil, fräschare liksom. Härligt.
Får man fråga vad det kalaset kostade?
5875 kr. Cirka 1000 för haldexen och 1100 för slutdiffen. Automaten för resten, alltså cirka 3775 kr.
#975007
Idag har 745:ans farthållare fått sig en välbehövlig översyn,
Vakuumslangarna var snustorra och spruckna på flera ställen så inte konstigt att farthållaren vart ``död´´
drog i lite WD40 till vakuumpumpen också, det verkade göra nytta :)
#975054
Passerat 70000km med den...
2015-05-19 15.36.37 kopia.jpg
2015-05-19 15.36.37 kopia.jpg (192.88 KiB) Visad 921 gånger
  • 1
  • 354
  • 355
  • 356
  • 357
  • 358
  • 1852
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]