Moderator: Moderatorer

#953051
grillchips skrev:Vinge walkmann, vinge! ;)
Haha det kommer.. Drar det upp mkt mer skit bak med vinge? Vet att min på min förra V70 som jag monterade vinge på blev så jävla skitig i röven..inte kul :evil:
#953053
Det sägs att det gör det, jag har haft min vinge på så länge nu att jag inte minns hur det var innan.
Det är ju värt det oavsett skulle jag våga påstå! ;)
#953054
grillchips skrev:Det sägs att det gör det, jag har haft min vinge på så länge nu att jag inte minns hur det var innan.
Det är ju värt det oavsett skulle jag våga påstå! ;)
Jo så sant, det ser lite naket ut nu.. :roll:
av JLGA
#953148
DayDreamer skrev:
JLGA skrev:Själv har jag parkerat bilen vid volvoverkstan ikväll. Har haft ett kvittrande ljud från drivremmarna när jag startat bilen på morgonen. Så imorgon bitti ska mekanikern få göra en kallstart och kolla var ljudet kommer ifrån.
Har ju hört att det här ljudet kan resultera i att drivremmen går av och tar med sig kamremmen i fallet, och det är en utgift jag kan klara mig utan känner jag!
Bytesintervallet ligger ju på 18000 mil och bilen har bara rullat 11000 ännu, så det borde ju inte vara dags för rembyte redan.
Men vi får se vad domen blir imorgon.
Har också ett kvittrande ljud i min bil med men där är det remspännaren till multiremmen som börjar att ge sig.
Nu med facit i hand så kan jag konstatera att det var remspännaren som spökade i min bil också.
Blev byte av både spännaren och remmarna tidigare idag, så nu är plånboken 3000 kr lättare!
Jag har läst nånstans här på forumet att Volvo gjorde en återkallelse 2012, på bilar av 2010 års modell, där man bytte just remspännaren. Jag frågade verkstan om den blivit bytt även på min bil, men det visade sig att det bara var dieselarna som återkallades den gången.
Jag frågade också om det fanns nån möjlighet att få jobbet gjort till ett rabatterat pris eftersom det ju är hela 7000 mil kvar tills det egentligen är dags att byta remmar. Men enligt verkstan så ses detta som normalt slitage så man debiterar fullt pris för reparationen.
Vad har ni andra för åsikt om detta...är det rimligt eller orimligt?

Men alldeles oavsett så måste jag verkligen ge en eloge till min volvoverkstad för utmärkt service!
Dom ställer upp och tar sig tid att hjälpa till direkt, oavsett om man bokat tid eller ej. Det är värt beröm! :-)-)
#953149
Bara lite småsaker, rensat diverse fack från kvitton och skräp, och kollat oljenivån. Men trots dryga 1000 mil så ligger den mellan dom kryssade strecken, på min gamla bil (Cit***n C5..) så hade den nog druckit ett flertal liter på den sträckan.
#953161
Köpte ett par silverlightlampor till bakblinkersen, då jag konstigt nog endast köpte till fram och speglarna sist jag bar på Biltema. :shock: Fick med mig en sorteringslåda hem också så man kan hålla koll på alla dessa LED lampor jag har tendens att klicka hem... :roll:
#953288
Tvättat och polerat bort lite insektsfläckar på motorhuven, gjorde också en slutsummering av min XC70 2,5 T aut -04 som såldes för en månad sen. Har sedan början av 90-talet fört bok över våra bilar, alla tankningar, servicar, däckbyten och reparationer med kostnader. XC70 -04 hade enligt färddatorn dragit 1,03 liter mil under vår ägo, vid summering så visade den faktiska förbrukningen, mestadels blandad körning på våra 5,5 år 1,0376 liter milen! Färddatorn var med andra ord helt korrekt, imponerande, ingen glädjemätning där! :D
Nuvarande XC70 D5 aut visar färddatorn efter 1 månad 0,72, faktisk vid pump 0,85, dock så har jag haft dieselvärmaren på auto, kanske förklarar diffen?

Mike
  • 1
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 304
  • 1852

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]