Moderator: Moderatorer

#896047
Sven: ja jag ska definitivt se mig för om det finns fler ytor runt skolområdet. Inget annat än märken förvisso, en del kanske rent av går att polera bort men trist oavsett såklart.
#896110
Efter att ha dragit hem ett två ton-lass ved har jag idag pysslat om XC70:n och efter att jag nu till sist lyckats räkna ut varför klockan rör sig när jag trycker på trippmätaren och fixat det tog jag bort mittkonsolen idag och lödde om srs-modulen, varenda jäkla motstånd, ben och pjutt men det blev ingen skillnad för srs-lampan lyser ändå och den här gången sa en märkesverkstad att det inte är lödningarna utan dioder som går sönder så rådet blev att det är bara att skaffa en ny dosa och koda om den på märkesverkstad via OBD-uttaget så det går att radera de intermittenta felkoderna som finns lagrade i en annan modul så att bilen går att besiktiga och använda, så nu funderar jag på att leta en kompis med samma problem som jag har och som jag kan byta modul med och sen så åker vi var för sig och kodar om våra bytta dosor på någon märkesverkstad och får koderna för felen som inte finns raderade, fast det här sista är ju bara skämtsamt sagt samtidigt som jag fortsätter glädjas över att i stort sett allt på bilen faktiskt är bytt så det är inte mycket kvar som håller på att gå sönder.
Användarvisningsbild
av Vilden
#896616
För Volvon "VILDEN" har jag inte gjort så mycket. Försöker hitta alla delar till en fjärrstyrd taksökare som jag köpte för ett år sedan men som inte kom på. Nu är det dags! :idea: :!: Men husvagnen "ÄLVAN" genomgår en reparation efter resa till Island och färder på "illfær vegur". ( = Rogh track. Good 4x4 vehicles. Rocky and wet sections. Rivers to cross.)
Det är många delar som skakat loss :shock:
av Rage
#896860
Ringt min personliga service tekniker och lagt till byte av multirem/aggregatrem samt remspännare vid 15000 mils service på Onsdag. 5700:- skulle kalaset gå på. Bara betala och vara glad :D
av Rage
#896897
börne skrev:5700kr inkl servicen antar jag. Vad kostar bara rem/spännar bytet?
Stämmer, Det landar på drygt 2000:- för rem/spännare.
Spännaren gick ensam på över 1000:- i material kostnad tyckte jag han sa.

har visserligen en 2.5FT och ingen diesel som verkar vara de emst drabbade men lika bra att byta. Var ju någon med en 2.5FT som hade råkat ut för samma grej :cry:
#896898
Jepp, en "bekant" med en S80 råkade ut för samma sak två gånger, då med 2.5FT-motorn.
Så better safe than sorry!
av Rage
#896906
grillchips skrev:Jepp, en "bekant" med en S80 råkade ut för samma sak två gånger, då med 2.5FT-motorn.
Så better safe than sorry!
Min tanke med. Förhoppningsvis en billig försäkring mot att man slipper det
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 1852
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]