Moderator: Moderatorer

#910197
grillchips skrev:Busschauffören upptäckte ingenting med andra ord?
Eller sket i det... bor i stan men jobbar på landsbyggd så det är kanske 30 bilar på väg mot stan på varje bil som kör mot landsbygden på morgnar & tvärtom på kvällen så hade inte en chans att vända med allt möte & köra efter på ett vettigt sätt, får hoppas att bussbolaget är sjysta & letar fram vem som kört, men räknar inte med nån hjälp om jag ska va ärlig, allt hänger ju på om chaffören är ärlig, då inte ens bromsljuset på bussen tändes undrar man ju. Polisanmälan gjord & hade en kollega med mig som givetvis är ett vittne. kan ju även hoppas på TFF men har hört det brukar va extremt svårt att få hjälp av dom. Så i värsta fall blir jag av med 5000kr i självrisk, men som sagt glad inte bussen körde ytterligare nån dm åt vänster för då vete fan om man suttit här nu :shock:
#910281
Finns ju både bra o dåliga dashcams, min är sisådär i mörker men det duger gott. Samtidigt så hade det ju åtminstone visat händelseförloppet, nu hade du förvisso ett vittne men ändå. :)
#910306
Det kan ha varit svårt att se regnummret.. i allafall om det inte var belyst väg. (Då blir kontrasterna med upplyst regskylt oftast för stor så det fräter ut.. samt att det blir ordentlig rörelseoskärpa på mötande i mörker då för att ta det enkelt, exponeringen är längre.
Däremot skulle du ju ev. kunnat se bussnummer som brukar stå på bussar fram eller i allafall vad det var för linjenummer och destination.
Samt ha bra bevis för att du själv låg i rätt fil.

Men fy satan va jobbigt i allafall. :(

TFF har jag fått ut för till en förening jag satt med i styrelsen för. Någon okänd, troligen lastbil, hade backat in i en port i en garagelänga och dragit. Jag fotade skadan där det syntes att det tryckts in som från ett fordon samt lampglas på backen och det räckte som bevis för att det var ett fordon som gjort skadan och vi fick ut från Trafikförsäkringsföreningen.
#910380
Låtit den stå parkerad hemma mysandes i garaget för att slippa komma ut i höstrusket.
#911275
Hämtade bilen från skadeverkstaden igår efter en påkörning bakifrån. Gott att ha bil igen :)

Trist att de inte lackade bakluckehandaget med när ändå bakluckan lackerades. Får titta närmare på det när solen kommer fram.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 1850
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]