Moderator: Moderatorer

#882565
Vad har du för videoinställningar? Valde först 720p 60fps men kanske blir lite skarpare i 1080p?
Användarvisningsbild
av XouZ
#882572
Jag fyllde på kylarvätska och åkte till jobbet.
Vet inte varför men kylarvätskan sjunker ständigt den går från max till minimum på bara någon dag. Det verkar inte läcka något, i alla fall inte när bilen står still, utan verkar bara vara under drift. Ser ingen vit rök eller något heller när jag kör, konstiga är dock att jag bara fått varningen om låg kylarvätska nivå när jag startat bilen inte under tiden jag kört, men gissar på att det är för att nivån sjunker när det svalnat och att jag har varit "för noga" med att fylla på varje gång då (händer ibland att den varnar först och slocknar efter bara några sekunder som motorn varit på). Temperatur mätaren i bilen står i alla fall stadigt i mitten även under längre körningar. Är väl bara fylla på antar jag.. nu sommartider behöver man ju i alla fall inte kosta på sig glykol.
#882580
XouZ skrev:Är väl bara fylla på antar jag.
Eller ta reda på vad som är fel & fixa det för det ska ju naturligtvis inte va så.

Har haft en slang som läckte på en av mina gamla bilar, det var en så liten läcka att jag missade den ett par gånger innan jag hittade det, det är ju bara att börja leta orsak för som sagt man ska inte behöva fylla på hela tiden.
Användarvisningsbild
av XouZ
#882647
börne skrev:Det var en så liten läcka att jag missade den ett par gånger innan jag hittade det.
Jo sant.. Jag har kollat några gånger, men inte hittat något, har kanske inte gett det en ärlig chans heller ännu men det är inget som droppar från bilen vad jag kan se heller. Något tips om hur man enklast skulle kunna lokalisera ett sådant fel? Skulle såklart vilja lyckas få det fixat framförallt inför vintern då det bör vara glykol blandat också då.
#882662
Fartdåre skrev:Ställt bilen i skuggan.
Mest för att inte bränna röven av mig när jag ska iväg senare...
+1 på det. Är med en riktig skuggfluktare med bilen. Så mycket skönare att sätta sig i den igen sen. Finns ingen skugga att tillgå så ställer jag med bakluckan mot solen så slipper man att ha säten och ratt i direkt solljus samt att bakrutan är mycket mindre än framrutan så det totalt sett kommer in mindre solstrålar. Detta är mycket noga uträknat av mig. :lol: På vintern gör jag tvärt om, bilen i solen o framrutan i solläge så man får en så varm kupé som möjligt samt förvånansvärt ofta slipper skrapa framrutan. Även detta så klart mycket noga uträknat av mig. :lol: :lol:

Samt för att skriva något som tråden handlar om så for jag de tio min jag har med bil till skroten idag, parkerade i skuggan så klar :) för att köpa en bättre begagnad damask till växelspaken då ett plastfäste som fästs i konsolen gick av för en tid sedan gått av. 25 kr får väl räknas som helt ok för en sådan.
#882690
grillchips skrev:Vad har du för videoinställningar? Valde först 720p 60fps men kanske blir lite skarpare i 1080p?
Jag kör 1080p... då har man lite större möjlighet att se vad som händer på håll, och om nödvändigt kunna läsa av regskyltar. :)
#882692
joel80 skrev: Jag kör 1080p... då har man lite större möjlighet att se vad som händer på håll, och om nödvändigt kunna läsa av regskyltar. :)
Du upplever att den blir såpass mycket skarpare alltså i 1080p?

On topic: monterade kameran hastigt idag i bilen för att provköra lite. Helt enligt förväntan och det går att gömma den skapligt mellan backspegel och framruta.
Användarvisningsbild
av Fokuserad
#882769
grillchips skrev:On topic: monterade kameran hastigt idag i bilen för att provköra lite. Helt enligt förväntan och det går att gömma den skapligt mellan backspegel och framruta.
Så, var är bilderna? :D


Fick bli en idag också. Är så jäkla mycket vägdamm ute, och det hör ju inte hemma på bilen.
Bild
Senast redigerad av 1 Fokuserad, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 1845

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]