Moderator: Moderatorer

#881944
grillchips skrev:Startade henne för den första gången på över 2 veckor.
Körde ut från en parkering som tydligen har en hög trottoarkant. Hör ett skrap och något som lossnar, tittar i backspegeln, där låg luckan för den dolda kroken.
Den var hel bortsett från små skrapmärken i underkant, hellre den än bakspoilern.
Aj aj. Tur att det inte blev värre. Plast/kaross mot asfalt kan vara det mest osköna ljudet någonsin.
Rädd att mina stänkskydd fram ska skrapa emot i varje håla, gupp och kant men har klarat mig än så länge. Tidsfråga... 8)
#881964
Fokuserad skrev: Aj aj. Tur att det inte blev värre. Plast/kaross mot asfalt kan vara det mest osköna ljudet någonsin.
Rädd att mina stänkskydd fram ska skrapa emot i varje håla, gupp och kant men har klarat mig än så länge. Tidsfråga... 8)
Ja jag var orolig att hela bakspoilern hade spruckit. Men när jag väl slängde på luckan igen så såg jag att den bygger nästan 2cm extra neråt än vad resterande bakdel gör så det var nog bara en oturlig duns som gjorde att baken slog i men visst kommer jag vara mer försiktig hädanefter.
Du får pröva dig fram med stänkisarna så du vet i vilka situationer du behöver vara försiktig och inte! ;)
#882027
grillchips skrev:Ja jag var orolig att hela bakspoilern hade spruckit.
Jo... idag är man rädd att det ska gå sönder bara man kör emot lite.

Förr kunde man vålda rätt bra utan en skråma. Minns detta som igår, detta hände 1990, var 18 & lite busig & tänkte att va fan det kan ju va fräckt att impa på polarna & hoppa med 244:an. Tog fart & körde rakt mot inlastningen vid Konsum här där jag bor som var ett plan ner så att säga. Trodde hela bilen gick av på mitten när jag väl landade, draget samt vingarna där dosan satt tog i nerförsbacken precis innan hjulen tog i & det enda som hände var att vingarna där dosan satt böjdes & till bara för nåt år sedan var där fortfarande tre fördjupningar i asfalten :lol:

En liten illustration så ni fattar vad jag snackar om :wink:

Bild

Undrar om min S80 jag har idag hade överlevt detta övergrepp på bilen :-O)
#882029
Hahaha! Förstår precis hur du menar. Ser ut som när jag av misstag laddade över stans största fartgupp här om veckan. :lol:
Tack och lov med 17" och utan sänksatsen på, men det small ganska bra när dämparna bottade.

Och lite mer OT: Välkommen hem grillchips!
#882032
börne: Hahaha! Något att berätta för barnbarnen! :D

Fokuserad: Tack, borta bra men hemma bäst! Nu ska bara frugan iväg ons-lör så efter det är det hög tid för att slutföra exteriören på kärran. Ska passa på att plastidippa det sista under tiden hon är bortrest så det bara är att montera sen. :)
#882041
Beställt Polestar till min Xc70 D4 MY14. Ringde igår och fick tid på torsdag - tack verkstaden! Nu blir det nytrimmat på skåneresan nästa vecka.
Senast redigerad av 1 Kriegarn, redigerad totalt 0 gånger.
#882385
Härligt Fokuserad, tjusig dam det där!

Hämtade ut dashcamen, snabb leverans må jag säga och mycket mindre än jag trodde att den skulle vara.
Bild

P.S Joel, sladden var riktigt lång ja. Tack för att du hejdade mitt eBay-shoppande. :D
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 1855
Felsökning AC V70 MY15

Den ska in för felsökning på verks[…]

Hur vet jag vilken generator, V70N -02?

Hej Fred! Som jag förstått det så[…]

Dålig temp B230k

Tyvärr blev inge bättre, ännu d&ar[…]

Bakfjädrar.

Köp inte på skroten. Köp en som &a[…]