Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
#1118382
Lyckades landa in 18k servicen på 179997km så efter service och provkörning stod mätarn på 18k blankt!
Bild
Har läst här på forumet om priser på över 10-13k för 18k service på d5:orna, men min landade på 8400kr för service med byte av kamrem och hjälpaggregatsrem + bägge spännarna, mm.
Mindre kul var att jag måste in på hjulinställning nästa vecka då bilen börjat tugga ned mina nya sommardäck på insidan :(
Användarvisningsbild
av SRT
#1118726
Ny luftmassemätare samt nya framdäck när den har en otrolig förmåga att tugga i sig detta däckmönster.Möjligt att det beror på den som sitter bakom ratten med hjulspinn ibland upp till treans växel så är det svårt att låta bli.Också möjligt att det är därför som jag nyligen fick byta även packboxen.
#1119362
Återmonterat en av Instrument-Jige renoverad bränslemätare i 740:n, den gamle trotjänaren förtjänar det, 39 mil kvar till 40.000 mil :D

Mike
#1119647
Köpt en komplett uppsättning filter inför helgens inför-vintern-mek då vinterdäcken ska på och ny olja ska i motorn.

Bytte luftfiltret direkt på parkeringen eftersom det går så fort. Släppte det gamla på marken och när jag plockade upp det sen var den vita linjen till parkeringsrutan full med svarta ränder. Var nog dags..
#1119665
Fyllt på spolarvätska. Haft dunken i bilen i säkert en månad men har inte haft tid/glömt att fylla på. Kom lite tidigt till grabbens träning så passade på då.
Det hade gått så lång tid att bilen inte längre varnade för låg spolarvätskenivå. :lol:
#1119679
Fyllt på 3 liter spolarvätska i V60in. Visste inte att behållaren var så jävla stor så jag hällde, hällde och hällde tills spolarvätska tog slut... Kollade boken efteråt och tanken var på 4,2l!

Skickat från min OnePlus 3
#1119707
Jag blir fan vansinnig på dessa 4l-dunkar, känns som att min tank tar 3.8, för det är alltid, ALLTID ~1-2dl kvar i dunken efter att jag fyllt på. Har stundtals 3-4 dunkar i förrådet med den slatten kvar.
  • 1
  • 646
  • 647
  • 648
  • 649
  • 650
  • 1852

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)