Moderator: Moderatorer

#1204061
SvenB skrev:
EbbevonVolvo skrev: Väldigt snygg färg, helt enkelt.
Det var därför jag inte kunde motstå att köpa den när den stod där i bilhallen :D
Detsamma gällde för mig också. Riktigt snygg färg, speciellt när bilen är nytvättad och solen skiner.

Tycker även att Fusion Red är snygg. Den borde finnas till S/V90.

/Håkan
#1204065
Härligt Perra! Åka fint på vintern minsann!

Fusion Red är riktigt snygg. Inte sett någon IRL ännu men känns definitivt som en fräsch kandidat till de som vill ha en röd bil men inte välja en trist solid röd liksom.
#1204068
SvenB skrev:
EbbevonVolvo skrev: Väldigt snygg färg, helt enkelt.
Det var därför jag inte kunde motstå att köpa den när den stod där i bilhallen :D
Dom där j...a bilhallarna. :lol: Vad ska man där och göra? :wink:
#1204070
EbbevonVolvo skrev:
SvenB skrev:
EbbevonVolvo skrev: Väldigt snygg färg, helt enkelt.
Det var därför jag inte kunde motstå att köpa den när den stod där i bilhallen :D
Dom där j...a bilhallarna. :lol: Vad ska man där och göra? :wink:
Dom är bra! Vi körde 20 mil TOR för att kolla på en färg en gång. En orange C30. Fy fan den va nästan brun i hallen. Åkte hem och beställde en i svart metallic.
#1204313
Idag blev det ett byte av kylarvätska. Den gamla hade börjat bli rätt brun och var antagligen aldrig bytt (v70n, MY08, 21600 mil). Spolade igenom systemet några gånger, hällde i rengöring, varmkörde, spolade igenom några fler gånger, fyllde på med 4.5 liter koncentrerad PEAK och resten vatten (borde bli ungefär 50/50). Hoppas Volvis blev nöjd :)
#1204462
Var och köpte en flaska Refract Ceramic SiO2 idag, får se hur resultatet blir när jag lägger det på bilen.
Lite glans och avrinning borde det bli :-)-)
#1204540
XC90_Executive skrev:
Perra83 skrev:Någon som sitter på artikelnummer till de ljusaste locken som finns till nya XC90?
Vet inte om du redan hittat, men det är 31454233
Tack ska du ha!!! Skulle ha varit förbi Volvo igår men det glömde ja så klart... öppet på måndag igen. Hoppas att nyansen på fälg och lock matchar hyffsat.
#1204651
Färdigställt -96:an 964 som jag köpte till vrakpris för att rekonda och sälja med förtjänst, skicket på den är helt makalöst för en 21 år gammal bil med 27000 mil under hjulen.
3 dagar efter inköpet bestämde sig äldste sonen för att han ville ha den, och nu står den redo för "leverans", nytt rostfritt avgassystem, rostskyddad, spolad automat, bytt stoppning i förarstol, nya dimljus, rekondade strålkastare, inredning rengjord och skinnet insmort, lacken maskinpolerad och 3 lager Paintguard plus, bilen ser banne mig nästan ut att nyss ha lämnat bilhallen! :D
Förtjänsten vändes till förlust, men sonen blir glad :D :D, och jag gläds med honom!

Mike
  • 1
  • 807
  • 808
  • 809
  • 810
  • 811
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]