Moderator: Moderatorer

#1128120
linusloev skrev:Monterat Extra backlljus. 250kr för 2 från Kina med reläsats från biltema 119kr. Billigt och bra blev det :)
Men nu inser jag att orginalbackljus är pissgula... så lär beställa led till dom också så att det matchar :lol:
Vad fäster du backljusen i? Hänger du bara upp dem i stötfångarens undersida, eller fäster du dem i något annat?
#1128191
Ställde sig en riktigt snygg vit S60 R-Design jag aldrig sett förut på vår parkering, så då blev det till att tvätta den svarta och ställa sig bredvid Bild

Bild

Stänkskydd bak ska beställas från skruvat, någon som har några erfarenheter?

Skickat från min OnePlus 3
#1128234
Bytt höger strålkastarspolare, tog 30 min för en glad amatör. Bara hoppas att det var orsaken till läckaget...
#1128775
jimlindeborg skrev:En välbehövlig tvätt efter en veckas pendling. Nu är det bara att hålla tummarna att det håller sig torrt ute så den är fin ett tag. :roll:
Ja jag väntar också på minusgraderna och torrt väglag så bilen kan hålla sig ren! Det känns nästan meningslöst när vädret håller på o skiftar från minus till plus grader..bilen håller ju sig bara ren ur tvätthallen och är lika skitig som innan tvätten väl hemma :x
#1128853
svergie2 skrev:Ställde sig en riktigt snygg vit S60 R-Design jag aldrig sett förut på vår parkering, så då blev det till att tvätta den svarta och ställa sig bredvid Bild

Bild

Stänkskydd bak ska beställas från skruvat, någon som har några erfarenheter?

Skickat från min OnePlus 3

Jag har monterat stänkskydd runtom från Vparts.se
Förmodligen likadana som du beställt. Hålen passade exakt där det redan sitter skruvar i hjulhuset. Tog dom loss dom skruvarna och använda dom till både plasten i hjulhuset och stänkskydden :)
#1128854
fjohan82 skrev:Bytt höger strålkastarspolare, tog 30 min för en glad amatör. Bara hoppas att det var orsaken till läckaget...
Förmodligen.. Det är ett vanligt fel att slangen hoppar ur dom spolarna. Drog åt mina med buntband på v70n jag hade.
Hoppas du slipper läckage nu!
#1128972
linusloev skrev:
fjohan82 skrev:Bytt höger strålkastarspolare, tog 30 min för en glad amatör. Bara hoppas att det var orsaken till läckaget...
Förmodligen.. Det är ett vanligt fel att slangen hoppar ur dom spolarna. Drog åt mina med buntband på v70n jag hade.
Hoppas du slipper läckage nu!
Jo nu läcker det inte längre. Felet var inte slangarna (de satt riktigt hårt), utan läckan var strax innanför munstycket, där den ena delen "skuts ut" från den andra. Troligen någon packning som pajat.
  • 1
  • 666
  • 667
  • 668
  • 669
  • 670
  • 1849
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]