Moderator: Moderatorer

#961174
Var på Bilbolaget igår, då min säljare presenterade mig för serviceteknikern som ska ha hand om min nya V40 CC D4 2015 (har gått 20 mil) samt bjöd mig på en automattvätt. Har haft bilen 1 vecka och är supernöjd. Körde en BMW 320d GT 2013 förut, men tyckets den var för stor och dyr för mig och frugan. Har haft BMW dom senaste 10 åren men ville börja prova en ny bilmodell. Volvo är det enda bilmärke jag inte har haft i mina dar, annars har jag haft nästan varenda bilmärke. Jag blev intresserad av Volvo då jag läste om "Skövde motorn", ska bli spännande att se hur den beter sig.
Med Vänlig Hälsning
Björn
:D
Användarvisningsbild
av joel80
#961300
Tvättat den och satt på mina nya ändrör.. Fick en sån där rolig överraskning efter att ha glömt bort att man beställt från Ebay.. Tar ju lite tid ibland. :)
280kr var det värt.. :D


Bild

Bild

Bild
#961355
jag började byta trösklar på min 140 och när jag skulle börja på andra sidan märkte jag att jag hade satt höger tröskel på vänster sida
aja det blev måttligt bra ändå. Ska svetsa lite mer
och sen ska springan mellan bakre skärm och tröskel läggas igen
#961451
Besiktat med blankt papper
Bytt olja& filter
Bytt luftfilter
En ordentlig tvätt
Våtvaxat.
Var mulet när jag åkte in på macken å strålande solsken när jag var klar :D 8)
Användarvisningsbild
av xerent
#961503
Har fått hjälpa en annan Volvo idag. Var på väg hem från simhallen på fot med familjen när en oystergrå XC70 II närmar sig. Det låter förjävligt, och min första tanke är att hans kamrem håller på att hoppa av. Men så ser jag att det ryker ut ur hjulhuset och att hans däck har helt trillat av fälgen, så han kör på 16"-fälgen. Jag vinkar in föraren, som är en herre i övre medelåldern (en gubbe alltså :D) till kanten och upplyser honom om hans punktering. "Jag tyckte det lät lite illa", sa han. Jotack, hela däcket har ju hoppat av fälgen !! Han verkar absolut inte särskilt haj på bilar så jag erbjuder mig direkt att hjälpa honom sätta på nödhjulet. Han rullar försiktigt in på närmaste parkering och jag dyker rakt ner på hans nödhjul och domkraft i bagaget (han har ett nödhjul, tacka gudarna. ett lagningskit hade varit värdelöst eftersom däcket helt har hoppat av !!). Han ser oerhört förvirrad ut över hur snabbt jag finner mig men jag förklarar att jag har en likadan bil och vet hur allt funkar på den här modellen. Jag försöker dra loss bultarna från fälgen men det går inte, eftersom han har tredjepartsfälgar där hålen till bultarna är minimala. Bultnyckeln från nödhjulet går alltså inte att använda!!

Jag förklarar att jag bor bara 5 minuter bort, varpå jag hämtar min bil, ett riktigt fälgkors och min stora garagedomkraft. På några minuter lyckas vi sen slänga på hans nödhjul i ett huj och jag förklarar att det ska vara uppemot 4 kg luft i ett sådant nödhjul, att han ska åka till bensinmacken först och pumpa upp nödhjulet, som hade legat oanvänt sedan bilen var ny 2010. Jag uppmanar honom också att åka till verkstaden direkt på måndag för att kolla hjullager och hjulupphängningen osv. Förklarar även att fälgen kan vara förstörd och ha fått total obalans. Efter allt detta är han självfallet oerhört lättad och undrar hur han ska kunna tacka mig för hjälpen. Jag säger att jag bara är glad att jag kunde hjälpa till. Efter mindre än 20 minuter är han på väg igen.

Så kan det gå om man har jagrullar-assistans. :D

Edit: En stund innan lade jag märke till en annan XC70 II -08 med trasig grill. Då jag har en sådan över (grill, alltså, inte en XC70 till) i garaget efter att ha bytt till en -10 grill med stora märket så skrev jag upp reg numret och spårade upp ägaren. Nu verkar det som att han kommer förbi och hämtar grillen av mig vid tillfälle. Jag är så jävla snäll. :lol:
Senast redigerad av 2 xerent, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 331
  • 1852
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]