Moderator: Moderatorer

#1179763
Uninium skrev:Bytt olja i lådan(powershift) och tvättat den så måsarna har nått rent att sikta på.
Intressant, jag som ifrågasatte om oljebyte ska eller inte skall göras i min låda som visade sig vara en powershift precis. Hur lång har den rullat?
#1179779
Micce1980 skrev:
Uninium skrev:Bytt olja i lådan(powershift) och tvättat den så måsarna har nått rent att sikta på.
Intressant, jag som ifrågasatte om oljebyte ska eller inte skall göras i min låda som visade sig vara en powershift precis. Hur lång har den rullat?
Snart rullat 12600mil,oljan är bytt tidigare vid 8500mil. Men eftersom det inte är några större summor om man gör det själv så vart det lite tidigare. 1350kr sammanlagt, 7l olja+filter och gds på Okq8.

Tror Volvo har det på 8 eller 9000mil intervall. Hos Ford 6000mil om jag inte läst fel.
#1179823
Walkman: Ser fortfarande fin ut, med läppen med, en av få vita V50 jag finner snygga. Beror nog på en bra kombo mellan vitt och det svarta :wink: Ska du inte sätta vinge på den? (PO)
#1179826
Micce1980 skrev:Walkman: Ser fortfarande fin ut, med läppen med, en av få vita V50 jag finner snygga. Beror nog på en bra kombo mellan vitt och det svarta :wink: Ska du inte sätta vinge på den? (PO)
tack! :D
mja är lite inne på vinge, är rädd att det ska dra upp massa skit..men kanske inte blir någon större skillnad?!
kanske svart backspegelkåpor samt att railsen ryker inom en snar framtid :)
#1179844
Walkmann skrev: tack! :D
mja är lite inne på vinge, är rädd att det ska dra upp massa skit..men kanske inte blir någon större skillnad?!
kanske svart backspegelkåpor samt att railsen ryker inom en snar framtid :)
Märkte ingen skillnad själv efter att min vinge åkte på. Men lite baksug ska det väl bli men inte så att det är värt att avstå iaf :wink:
#1179845
Micce1980 skrev:
Walkmann skrev: tack! :D
mja är lite inne på vinge, är rädd att det ska dra upp massa skit..men kanske inte blir någon större skillnad?!
kanske svart backspegelkåpor samt att railsen ryker inom en snar framtid :)
Märkte ingen skillnad själv efter att min vinge åkte på. Men lite baksug ska det väl bli men inte så att det är värt att avstå iaf :wink:
ok, ja den tvättas ju rätt flitigt ändå så är nog ingen fara. :wink:
#1179863
På med vinge walkmann! Märker heller ingen större skillnad, annat än att profilen är 100 gånger snyggare med än utan. ;)
#1179887
grillchips skrev:På med vinge walkmann! Märker heller ingen större skillnad, annat än att profilen är 100 gånger snyggare med än utan. ;)
Okok får väl bli en då..
Fanns en på bildelsbasen i rätt kulör, men är nu borta.. :cry:
  • 1
  • 758
  • 759
  • 760
  • 761
  • 762
  • 1845
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]