Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
#911610
Gårdagen blev att svetsa en ny halvtaskigt bockad överbliven tröskelplåt (till någon annan bil) hela vägen på höger sida utanpå den undekända originaltröskeln. på med smaskigt mycket body.

Sen var plasten sönder som håller reflektorn. vart en fin lösning med klippta brickor och muttrar.

Nu är den klar för besiktning på måndag. köra en vecka sen ska motorn ur :)

Allt detta på en -84 glt 244.
den skall få byta delar med mina andra bilar så de blir i toppskick och sen ska den säljas. synd att karossen på den är så fruktansvärt stygg. annars hade den vart värd att spara med 17 000 mil och välskött i övrigt. taklucka och en del annat spännande..
#911726
Inte för min, snarare för en annans Volvo, sålde mina oanvända stänkskydd till en trevlig forummedlem. Insåg att det skulle bli enklare att gjuta nya stänkskydd än att modifiera original för att passa r-design.
#911962
Fan.. mitt 12v ligger fortfarande i sidofacket i bagaget... Kanske dags att montera..
#911968
grillchips skrev:Fan.. mitt 12v ligger fortfarande i sidofacket i bagaget... Kanske dags att montera..
Mitt låg omonterat under hyllan i en månad tills jag hade samlat tillräckligt med krafter. Tog sen max 5 min att montera inkl framplockande av verktyg :o
#911969
TreVolvos: Haha jag har nog haft mitt sedan i somras... Har försökt tidigare med monteringen men jag verkar vara en av de olycksalige som inte hittar sladden direkt. Men skam den som ger sig!
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 1850
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]