Moderator: Moderatorer

#911279
Micce1980 skrev:Hämtade bilen från skadeverkstaden igår efter en påkörning bakifrån. Gott att ha bil igen :)

I pappren står det att de bytt volvo texten på bakluckan men det betvivlar jag dock då de inte lackerat om bakluckehandtaget men väl bakluckan. Hmm...
Det är inte "V50"-texten de har bytt då...?
#911283
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev:Hämtade bilen från skadeverkstaden igår efter en påkörning bakifrån. Gott att ha bil igen :)

I pappren står det att de bytt volvo texten på bakluckan men det betvivlar jag dock då de inte lackerat om bakluckehandtaget men väl bakluckan. Hmm...
Det är inte "V50"-texten de har bytt då...?
Aahh jo läste fel igår, har ändrat det nu. Hur som så lite skumt att de inte lackerat handtaget bak. Men får se om/hur stor skillnad det är när vädret blir fint. Svårt att se detaljer i regnväder. :)

EDIT: Konstaterade precis att den fjädern som sitter och flexar en plastbit som döljer bygeln till låset i bagaget hade monterats fel så den fjädrade inte, fick ta bort och göra om deras arbete. Kommer få dra om kablarna till de förvisso eftermonterade backvarnarna då de sitter dåligt till nu från deras montering. Låter inte de pilla mer och det är dessutom snabbt fixat. Hittade även klisterrester från tejp samt lite tejp på bilen från när de lackerade. Dessutom var det slipdamm på bagagehandtagets handtag samt från lackerarens skor på mattan, detaljer kanske men jag anser mig inte behöva städa efter en verkstad som det står Volvo på utanför. Bra jobbat Bilia. I detta fallet Felia. Servicen klarade de iaf som vanligt galant. Får se om jag orkar höra av mig till de men så lär det bli.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#911382
Gjort o gjort... Önskar det var ogjort. Klantade mig lite på parkeringen och backade för långt. (Jävla p-platser som är små o korta!) Skrev en lapp och pröjsar ny skylt för Audi-ägaren.
:(
Bilagor
uploadfromtaptalk1414252697277.jpg
uploadfromtaptalk1414252697277.jpg (135.5 KiB) Visad 5365 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
#911409
Han ringde och sa "en olycka händer så lätt" och var väldigt glad för att jag lämnade lapp.. Vi kom överens om att han beställer ny skylt och jag skickar över en slant för den. Blev ju ingen annan skada än på skylten tack o lov.. Så jag kommer billigt undan med typ en hundring. (Fast han stod med fronten liiite över i min ruta... fast man ska inte backa in i andra bilar ändå kanske.. hehe) ;)

//Klanten
#911410
Han har ju rätt i det han säger förstås, och vissa parkeringsluckor är tröstlösa storleksmässigt. Men precis som jag hade uppskattat en lapp om någon gjort detta på min bil så förstår jag att jag skulle behöva göra samma sak om jag orsakade en bula. Det var ju det där med att behandla andra som man själv vill bli behandlad. :)
#911421
joel80 skrev:Gjort o gjort... Önskar det var ogjort. Klantade mig lite på parkeringen och backade för långt. (Jävla p-platser som är små o korta!) Skrev en lapp och pröjsar ny skylt för Audi-ägaren.
:(
Ville inte backsensorerna känna av Audin?
#911442
Perra83 skrev:
joel80 skrev:Gjort o gjort... Önskar det var ogjort. Klantade mig lite på parkeringen och backade för långt. (Jävla p-platser som är små o korta!) Skrev en lapp och pröjsar ny skylt för Audi-ägaren.
:(
Ville inte backsensorerna känna av Audin?
Mjo.. men den gick direkt från piiip........piiip......piiip till piiiiiiiiiiiiiiip.
(Jag backade väl lite för fort och missbedömde storleken på rutan samt hur långt fram han stod.. Jag var ju inte i närheten av att ha kommit in i rutan när jag bumpade in i honom.)
bump.jpg
bump.jpg (190.34 KiB) Visad 5358 gånger
:D
#911448
Bra jobbat joel80. :-)-) Har själv bytt nummerplåt två ggr på förra bilen för att folk tydligen använde min nummerplåt som backvarnare. :) En såg jag dessutom men det var från sovrumsfönstret när rullgardinen skulle ner och bilen skulle backa mot min för att komma ut och iväg på något sätt. Såg aldrig den bilens nummerplåt tyvärr.

Förövrigt har jag bytt halvljuslampor fram då den ena börjat bli dålig samt påbörjar Bilias missar samt dokumenterat de, har "editerat" detta i mitt inlägg ovan.
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 1849
Bruten fjäder framvagn

Hade bett om att få det skriftligt och kasta[…]

Vi som beställt nya V60

Låter som ett bra val av bil :-) Jag bor[…]

Vi som beställt nya XC60

Idag hämtade jag bilen! Nu återstå[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]