Moderator: Moderatorer

av Tette
#998976
Kodat in den 3:e nyckeln hos Volvo som aldrig har fungerat. Tydligen hade den förra ägaren köpt en ny nyckel (antagligen slarvat bort) men inte kodat in den. Hmm, man kan väl inte riktigt missa det men nu står det att bilen ska ha 3 nycklar i datorn och dessa tre är i min ägo...
av Stibe
#999249
Idag har jag köpt rostskyddsprimer och isokablage till stereo.
Så försöker jag lösa varför blinkersen inte funkar på strålkastarna jag köpte igår, förhoppningsvis hinner jag få hem nya stereon och kan slänga in den idag också.
#999267
18000-milaservicen :/ Nyfiken på om någon har koll på hur knöligt det är att byta låskista på bildörren på en V70 2.5FT '09 dock :x Spontant så känns det inte så svårt, men jag har inte tagit bort sidan än och kollat.
#999604
Vilken underbar dag det har varit....

Planen var att V70in skulle tvättas och vaxas.
Men dess för innan så skulle jag BARA fästa två brädor vid spa badet med spikpistolen.
Det slutade med väldigt många väl valda ord, och blodstänk på tralldecket.

Och ja, jag lyckades att skjuta mig i fingret.
Så nu får bilen vara smutsig ett tag till!
#999686
Min flådiga bil kostade omkring 450 000 kr för första ägaren.
Ännu en dag när jag är stolt över mig själv. Jag har INTE sparkat på min fåniga XC70. En Volvobil är aldrig någonsin felfri. Det finns alltid fel som ska lagas, vad som helst. Plastbitar, handtag, lager, stötdämpare, tokrost INNE i det franska styrpaketet osv. Skulle jag ha fått fara på verkstad och lagat alla dessa fel skulle jag ha betalat minst mot vad bilens pris var.
Den här gången startar inte bileländet med ena nyckeln. Den har krånglat för ett år sedan men det gick över. Det går att låsa upp dörrarna men sen är det startspärr och varningstriangel. Volvo har bestämt att jag inte får köra förrän jag har betalat till Volvo. Trots att jag har gjort fullservice INNAN bilen säger att jag ska jag ska betala för göra service. Att det får vara så här är något lagstiftarna borde ägna sig åt. Det är ju planerad stöld.
Om jag är i skogen och ska hem och bileländet inte är på volvohumör får jag frysa mig fördärvad. Vi bilägare ska bara betala. Alla med IQ över skostorlek vet att det är ett inprogrammerat planerat bedrägeri. Det är samma som med airbag-skatten till Volvo. Varningslampa lyser hemtrevligt. De slogs i år på samma datum som förra gången datorn valde att visa fel som inte finns, alltså virtuella fysiska fel som sen kan lagas via datorn bara för att jag inte litar ett smack på "experterna" på "märkesverkstaden" och helt enkelt jättejobbig står på mig i verkstadshallen. Datamekanikerna vet att jag har rätt och lagar medan jag tittar på. De tar skället från arbetsgivaren. All heder.
Med respekt för mekanikerna borde det gå att väcka grupptalan mot att Volvobilar är programmerade så att ägarna måste in och laga fel som inte finns: fel som bilen själv är programmerad att orsaka.
Alltså: en bil som slutar fungera med sin nyckel. Va?
Men som jag brukar säga: Det var en dag för något år sedan då min Volvo var felfri. Då gick den fint. Sen gick datorn in och styrde upp. Betala, betala, betala.
Att katter och hundar styr människors liv gör de program om på tv. Vem gör ett om Volvo?
#999973
Bokat service hos volvo,första gången i mitt liv som jag lämnar in en bil för oljebyte och resterande småsaker. Men det gäller att behålla motorgarantin dom mil som är kvar tills det har passerat.
  • 1
  • 404
  • 405
  • 406
  • 407
  • 408
  • 1851

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]