Moderator: Moderatorer

#985910
xerent: ELLER HUR! men visst, V70n sväljer nog fullstora tavlor bättre än Cactusen och det är ju därför vi ska iväg så, bara gilla läget... :(

Allinug: Haha för all del! Ser du någon i en vit Cactus med rånarluva på, tuta!
#986019
grillchips skrev:svergie2: Det lovar jag dig! ;) Kanske får ta och prova autoparkeringen också, svärmor har såhär 6 månader in i ägandet fortfarande inte vågat prova.
Usch, jag HATAR den bilen på alla sätt och vis. Topp 5 på fulaste bilen någonsin. Men vi lär lägga minst 200 mil så jag får svälja stoltheten och välja komfort framför snygghet här. Hade jag kunnat ta svärfars bil hade jag inte tvekat en sekund (V70II T6 AWD).
Bra :p Har precis legat bakom en svart Hyundai i30 kombi på asfalterad 70-väg utan gatulampor. Självklart körde han på DRL, så bakljus var inte tända. Hade det inte vart för dom små reflexerna i kofångaren hade han vart totalt osynlig.

Blinkade med halvljuset i omgångar tills han fick på ljuset ca två kilometer senare. Under tiden var det ett disco, bakljus på, bakljus av, halvljus på fast bakljus av osv....

Åkerkom med hur parkeringen funkade :D V70 är väl bekvämare än cactus? :p
#986076
Nu har jag kostat på min "nya" bil en lackbehandling.
Jag hittade en lapp tillsammans med instruktionsboken där det framgick att bilen var lackbehandlad förra vintern och att lackskyddet skall förnyas var 18:e månad för att garantin skall gälla.
Nästan 4000:- fattigare har jag nu en väldigt blank bil, förhoppningsvis lättare att hålla ren.
#986077
Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.
#986101
Praetorian skrev:Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.
Har du köpt importbil? Alla svensksålda Volvo har sätesvärmare :)
#986111
Praetorian skrev:Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.

Sätesvärmare fram eller bak?
#986186
Tankat henne och bytt plats i garaget, nu står alltså den beryktade Cactusen där.
Något jag har väldigt svårt att vänja mig vid är att bromsarna tar stenhårt, är det så på alla nya bilar? På min kan jag smyga med bromsen men försöker jag med samma mönster på denna så är det tvärnit (ja jag slog skallen i solskyddet inte bara en utan två gånger...)
#986193
svergie2 skrev:
Praetorian skrev:Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.
Har du köpt importbil? Alla svensksålda Volvo har sätesvärmare :)
Enligt informationen till vänster skulle jag tippa på att den är importerad

Inlägg: 1
Blev medlem: Idag, 09:28
Kör: V70 D3 2012 Automat

Men för all del, det finns ju eftermarknadskit att stoppa dit. Det bästa är att inte förutsätta något när man handlar bil dock. Jaja, får väl önska han välkommen hit i alla fall :-)-)

Ps: Kom o tänka på herr grillchips idag när jag skulle hem, bilen hade stått i solen hela dagen men ac:n jobbade bort värmen o då kom jag o tänka på han :mrgreen: Märkte återigen vilken skillnad det är på att ställa bilen så man har solen mot bakluckan istället, bra mycket svalare än att ha den gassandes mot framrutan.
#986196
Efter 3,5 vecka och 67 mil stadstrafik så var det dags att fylla upp tanken med ny och fräsch diesel. Det är roligt att tanka, bara det inte blir för ofta 8)

Får nästan dagligen bilder på min bil av arbetskamrater som går förbi den på parkeringen utanför. Nästan som en livekamera :lol:

Bild
  • 1
  • 378
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 1852
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]