Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
#918540
Ååååh.. vill ha! :D
Med motortemp där bredvid också.
..köp en sådan jag hade först, fanns en extra sifferdisplay för visning av antingen förbrukning/volt/..eller motortemp... vilket jag antar din V70 saknar!
Finns på Aliexpress för ca 300:-
Bild
#918796
Det enda jag gjort för min Volvo V70 MY09 idag, är att titta på den och konstatera att V70 är hemskt ful. Ett margarinpaket på hjul. Så nu väntar jag på spänning på min kommande beställda V60. Så det enda sista jag kommer göra för den, är att rulla den till en handlare och lämna den.
Användarvisningsbild
av P210
#918812
....konstatera att V70 är hemskt ful. Ett margarinpaket på hjul.
...vet inte om skönhet är den främsta egenskapen hos våra volvobilar - V60:n ser i mina ögon ut som ett margarinpaket någon trampat på!
Men vi får väl någon sorts moderkänslor för dem och bortser från det uppenbara! Det är väl med våra bilar som uttrycket; "Bara en mor kan älska ett sådant barn.." :wink:
#918880
P210 skrev:
....konstatera att V70 är hemskt ful. Ett margarinpaket på hjul.
...vet inte om skönhet är den främsta egenskapen hos våra volvobilar - V60:n ser i mina ögon ut som ett margarinpaket någon trampat på!
Men vi får väl någon sorts moderkänslor för dem och bortser från det uppenbara! Det är väl med våra bilar som uttrycket; "Bara en mor kan älska ett sådant barn.." :wink:

Nja... det kan jag absolut inte hålla med om. Den är i så fall bra mycket mer "rundad" än Passat, minst som Audin. Till och med BMW 3-serien är mer fyrkantig, så där är du ute och cyklar. Definitivt mycket mindre fyrkantig än V70 och V50 dom du har :) Enligt mig är V60, XC90 (inte gamla versionen, den ser också ut som en tegelsten), V40 och XC60 dom enda Volvos jag kan kalla snygga.

V70, XC70 och V50 är lämningar från den fyrkantiga Volvo-eran. Som är lika plan där bak dom en skåpbil.
#919306
Bytte till vinterdäck, drog dock sönder den sista låsbulten och "nyckeln" var inte heller mycket att ha längre. Började rota i bagaget utan egentligen större anledning samt ut med hela bottenmattan och där, där längst inne låg en helt ny sats med låsbultar och "nyckel". Sicken flax!! For till Bilia som snabbt hjälpte till att ta bort den trasiga låsbulten och for visslandes hem och bytte däcken.

Passade även på att byta den gamla tråkiga svarta varianten av centrumkåpor på vinterfälgarna mot de grå med den nyare loggan. Ser mycket bättre ut.

Nu ska jag iväg och hämta tre nya torkare från wipers.se sen får denna "lediga" dag vara över. :wink:
#919628
Hämtat ut den från Volvo då den tagits hand om av deras skadeverkstad senaste veckan efter smällen med bussen för en månad sedan. Som tur är ser allt kanon ut, hade varit jobbigt att börja bråka om sånt nu också.

Ny backspegel, ny sidoruta i framdörr & lack av båda dörrar.
Bilagor
IMG_9170.JPG
IMG_9170.JPG (1.88 MiB) Visad 6139 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
#919689
Efterdragit bultarna på vinterhjulen
#919731
Varit och skrivit papper hos bilhandlaren för V60'n som blir familjemedlem från och med lördag, och upptäckte att det var trevliga 17"-fälgar med till vinterhjulen. :)
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 1852

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]