Moderator: Moderatorer

av V4004
#883094
Hej
Detta är mitt första inlägg och vet inte riktigt hur man skapara tråd osv. Jag har precis köpt en v40 som nu har gått 12.000. Säljaren säger att kamremen är bytt vid 8500 men att det inte är gjort på auktoriserad firma. Hur kan jag veta om kamremen verkligen är bytt? Det står verkligen ingenstans?
#883100
Miinan skrev:Problemet är att spelet mellan kompressorhubben och remskivan har blivit för stort under åren. Spelet är ca .030mm från fabriken och inställd med hjälp av tunna distansbrickor. Det kan finnas 2-3st distansbrickor av olika tjocklek till exempel .090mm, .030mm,osv.

När spelet ökar pga slitage, så ökar spelet mellan hubben och remskivan. Det som händer är att clutchens elektromagnet kan inte dra in hubben mot remskivan längre. Det ofta märks först att din AC fungerar när du starta bilen, men slutar fungera fungera när motorn är varmt. Det pga spelet ökar även pga värmen.
Aha, tack så mycket!
#883154
Såja, här är delarna som är färdiga.
Bild

Fortfarande osäker på vad jag ska "öppna upp" för på grillen, kommer nog börja med Volvo-loggan och eventuellt ta järnmärket också. Montering ikväll!
Imorgon byter jag dörrlisterna på bilen och om det samt dragningen av dashcamen går snabbt så är jag jävligt sugen på att smälla på taklisterna en gång för alla.
#883271
Fulmonterade stänkskydd bak, sprejade på däckglans på däcken och konstaterade att elproblemet i bilen berodde på ett kasst originalbatteri, åtminstone håller det nya biltemabatteriet laddningen till skillnad från det gamla.
Bilen ser nu iaf ut att vara värd åtminstone 10 kkr till. :-)
#883331
Fokuserad skrev:
tottish85 skrev:Svart-tintat sidoblinkersarna på framskärmarna. Störde mig på åsynen av vita glas på en annars helsvart bilsida. Nu är dom genast mycket mer diskreta, vet man inte att dom är där tänker man nog inte på att dom sitter där :)
Låter chysst! Posta gärna en bild. Man blir ju sugen. :)
Fixar under morgondagen :)
#883357
Fokuserad skrev:
tottish85 skrev:Svart-tintat sidoblinkersarna på framskärmarna. Störde mig på åsynen av vita glas på en annars helsvart bilsida. Nu är dom genast mycket mer diskreta, vet man inte att dom är där tänker man nog inte på att dom sitter där :)
Låter chysst! Posta gärna en bild. Man blir ju sugen. :)
Tyckte de vart mer stilrent då de vita glaset inte sticker mig i ögonen ;) Bild
#883431
tottish85 skrev:Tyckte de vart mer stilrent då de vita glaset inte sticker mig i ögonen ;)
Snyggt! Och tydligen fler än jag som tycker de där fälgarna är snygga. ;-)
#883491
Rage skrev:Schysst Grillchips, kan tänka mig att du är sugen på taklisterna :D

Själv har jag fixat bärgning av pärlan då den ej startar :/
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=108231
Minst sagt! Blir montering ikväll, måste rensa i förrådet. :D
Ajsing, bor ett stenkast från Bromma Blocks så hade ju kunnat assistera med starthjälp... Lätt att vara efterklok. Hoppas det ordnar sig!
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 1845

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]