Moderator: Moderatorer

#899267
Severin skrev:Beställt övre motorbussning.

Har missljud och glapp i drivlinan mellan gas och motorbroms, tror ni denna bussning kan medföra det?

Glapp motorbussning:
Ser ju ut lite sprucken, men den rör sig nog framåt/bakåt och inte i sidled :)
Användarvisningsbild
av wissel
#900400
Gotlandsbästa skrev:Körde in till Visby, blev osams med bilen då hon gav felkod om att sotfiltret är fullt, igen. Dessutom försvann mer eller mindre all kraft, igen :evil: Passaden även på att tanka. 0,93 hade hon druckit/mil :-O) drygt 2DL mer än vanligt. Med tanke på bilens hälsa så har jag inte kört släp. Som tur är ska bilen in på Volvo på Fredag, hoppas på en billig räkning. :roll:
hehehe, med tanke på dina trådar om förbrukning, du ligge ungefär som jag på min bil. Ha de. Freddie
#900447
Låtit henne stå kvar i garaget medan regnet öser ner.
Börjar av någon märklig anledning fundera på en LED-ramp som extraljus.. Tveksam till att jag ens behöver det, men man skapar sina behov eller hur?
#900454
Jag har ju glömt bort att skriva det, men tidigare i veckan har jag fått bytt en länkarm och en styrled på V70:n. Idag har jag provkört den ordentligt och det är ju som att köra en helt ny bil! :D Med de glapp som var förut, skulle bilen dra sig mot mittlinjen vid gaspådrag och bromsning, så man fick hålla i ratten ordentligt. Nu kan man släppa ratten när man gasar och bromsar utan att oroa sig för att bilen ska ge sig av åt vänster. :-)-)
#900456
Allinug: Tack för påminnelsen, det läggs till i listan på nästa års stora genomgång av bilen. Min kärra agerar sådär men jag vill tro att det är de breda sulorna som gör det. Är en hel del saker som ska provas såfort jag får på vinterdäcken för att kunna köra uteslutningsmetoden till en början.
#900825
wissel skrev:
Gotlandsbästa skrev:Körde in till Visby, blev osams med bilen då hon gav felkod om att sotfiltret är fullt, igen. Dessutom försvann mer eller mindre all kraft, igen :evil: Passaden även på att tanka. 0,93 hade hon druckit/mil :-O) drygt 2DL mer än vanligt. Med tanke på bilens hälsa så har jag inte kört släp. Som tur är ska bilen in på Volvo på Fredag, hoppas på en billig räkning. :roll:
hehehe, med tanke på dina trådar om förbrukning, du ligge ungefär som jag på min bil. Ha de. Freddie

Haha, nja, hon mådde inge vidare. Nu går hon som vanligt. ca 100 mil/tank. (70L) Det var virvelspjället som pajat. (Unikt fel) Samt massa annat skit. :-O)
Användarvisningsbild
av joel80
#900853
Gotlandsbästa skrev:Idag dokumenterade jag när mätaren slog över till....
Min passerade också en "gräns" häromdagen..
5000.jpg
5000.jpg (197.06 KiB) Visad 5318 gånger
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 1852

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png