Moderator: Moderatorer

#889574
Jäklar, det är ett par kilo där! Syns att du spelat en del tetris genom åren. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#889588
:D
Det är häftigt att det inte märks på bilen annat än accelerationen att man packat typ 350kg.. nivåregleringen gör ett fantastiskt jobb. :)
#889714
Lämnade bilen V70:n igår på liten service. 33.000 mil nu, så det var bara en liten med vattenpump, drivrem, kamrem, spännrullar och löphjul, olja och filter i motorn, olja i växellådan samt i bakre diff. Sedan på det en rengörning utav partikelfiltret då den varnade förra veckan för att det var fullt.

På väg hem från verkstaden hörde jag ett väsande under bilen under gaspådrag. Funderade på om det kunde vara antingen dåligt åtskruvat dpf, eller om det var tryckrör turbo-intercooler.
Hissade upp bilen idag och kollade under. Mycket riktigt var det packningen mellan turbo och resonansboxen som hade lämnat in, 3:e gången på 9000 mil!!! Full fart in till volvo för att hämta ny innan dom stängde.
Bild
Inte så konstigt att den inte höll tätt längre.

Hade gamla packningen med mig så reservdelsnissen kunde ta fram rätt packning. Visade sig att det fanns 2 på lager så jag tog med båda hem, har man reservdelar hemma så ryker det aldrig sönder (så brukar det vara iaf). Kom hem och skulle skruva ihop skiten, då visade det sig att han hade slagit fel artnr i datorn så att jag hade fått packningen på andra sidan av resonansboxen och den packningen var ca 5mm större i diameter. Ringde direkt till volvo igen, givetvis 5 min efter dom hade tagit helg...

Så det fick bli en Macgyver lösning så att jag kan köra med bilen tills nästa vecka...
Användarvisningsbild
av Xibbe
#889767
grillchibbe: AC, farthållare, gärna lite kräm i (allt kommer ju kännas som kräm efter 1.6d) Men ja tänkte gå ner i 50 000krs klassen. S40? Kanske får läsa runt lite här samt kolla blocket ett par veckor.
#889782
Xibbe: Det var inga höga krav. :D En pre facelift S40N T5 kanske? Ligger liiite högre än din budget men guldklimpar finns!
#889962
dammsugat bilarna......usch vad tråkigt jobb att göra varje månad...

bytt visningsbild till en med XC nypolerad.
#889974
Plockade bort torkarmotorn bak idag och gjorde en liten översyn då den gick väääääääldigt tuuuuungt. Stannade halvvägs ibland så man fick hjälpa den för att gå hela varvet. Dock hade dreven klarat sig i den så det var bara att putsa till axel och röret och smörja upp
#890050
Jag har beslutat att ge upp avgassystemet och försöka hitta en firma som kan montera det åt mig för en billig penning istället. Spenderat allt för många timmar och onödiga pengar på misslyckanden. Snark... Ibland får man erkänna sig besegrad.
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 1849

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]