Moderator: Moderatorer

#1045606
Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Bilagor
TillRejmes.JPG
TillRejmes.JPG (34.32 KiB) Visad 17627 gånger
#1045614
Nurnoj skrev:Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Fy faan va trist med smitare!! Fattar folk inte att dom riskerar både körkort och feta böter? Eller är folk så säkra på att inte åka dit?
#1045662
Nurnoj skrev:Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Tur att det bara är plast där bak. Jobbigare när något måste lackas för att lyckas lacka i rätt nyans tycks inte vara lätt.
#1046006
Skönt med lite uppskattning ja, eller hur? :) Tvättade sambons V70 igår då den såg ut som fan rent utsagt! Slet i nästan en timme med avfettning, fälgborste, svampar och schampo.
Hennes enda kommentar efteråt var "ja nu blir det väl skridskobana av hela uppfarten när det där fryser på!".

Tror hon får tvätta sin biljävel själv nästa gång, om hon nu mot förmodan skulle börja bry sig om hur den ser ut... :roll:
#1046007
volvo244gle skrev:Skönt med lite uppskattning ja, eller hur? :) Tvättade sambons V70 igår då den såg ut som fan rent utsagt! Slet i nästan en timme med avfettning, fälgborste, svampar och schampo.
Hennes enda kommentar efteråt var "ja nu blir det väl skridskobana av hela uppfarten när det där fryser på!".

Tror hon får tvätta sin biljävel själv nästa gång, om hon nu mot förmodan skulle börja bry sig om hur den ser ut... :roll:
Hehe, salta då hade jag svarat :) Samma med sambons förra tjänstebil, jag brukade ta rutor, lampor och nummerplåtar när det tankades sen fick det vara, gav upp att försöka få henne att tvätta den (fri maskintvätt) efter en vinter ;)
#1046048
Blev ett besök på den lokala själv-tvätt-anläggningen idag. Fick lägga i dubbelt så många poletter som normalt och en hel del avfettning från rutor och ner. Nu ser den representabel ut. :-)-)
Nästa helg får det bli en svamp-tvätt 8)
#1046149
Var en sväng förbi volvo i kungsan och kika in s90. Grymt fin kärra måste jag säga, gillar den skarpt. Fronten är bara så snygg! Baken däremot är ingen höjdare..men stolarna är gudomligt sköna. :-)-)
Blir ingen bild på den för ni alla har väl redan sett den vid det här laget....hittade däremot denna skönhet ;;-O
Bild
  • 1
  • 504
  • 505
  • 506
  • 507
  • 508
  • 1849

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...