Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1024887
joel80 skrev:
Blängde också lite surt på en BMW-kille som stod på den andra laddplatsen med en BMW 320D. :P
Han kanske behövde ladda startbatteriet. :D Hur ligger laddplatserna? Ligger de nära ingången förklarar det, men ursäktar inte.
#1024895
Idag åkte vinterdäcken på V70'n och V50'n. Sen skruvade jag dit snabbkontakten till den nya ctek-laddaren på XC60'n och satte den på laddning. Behövs nog för det har körts en del dieselvärmare på sistone.
#1024929
Tyvärr läggs ofta elplatser närmst ingången.. Det är väl av nån slags "snällhet" att man ska få något tillbaka om man kör miljövänligt.. eftersom det saknas morötter i övrigt. (okej för supermiljöbilspremien.. men den är rätt liten i sammanhanget...)
Jag skulle hellre se platserna lite på sidan av så att dom är lediga för de som behöver. Jag klarar mig ju även om det står folk ivägen, men det är värre för de som kör med rena elbilar... skulle bli rejält sur om man blir stående med lågt batteri och planerat ladda dit man kom åsså står det en gammal BMW med en allt för slö förare på den enda laddplatsen.
#1024955
joel80 skrev:Har testat laddstolpen vid Valbo köpis. :D Funkade fint..

Blängde också lite surt på en BMW-kille som stod på den andra laddplatsen med en BMW 320D. :P]
Du har fått nya bilen alltså? Har inte sett någon tråd i Garaget ännu, eller är det jag som legat på latsidan på jagrullandet?! Självklart måste du ju göra en tråd om du inte gjort det!
#1024995
Jag ska fixa det! Men måste få tillfälle att fota bilen ordentligt.. När den är ren och det är lite dagsljus.. Än så länge har det inte sammanfallit!
Fick lägga tiden i helgen på att fixa till andra bilen inför upphämtning till KVD imorrn! Men det kommer en tråd... Jag lovar! :)
#1025030
joel80 skrev:Tyvärr läggs ofta elplatser närmst ingången.. Det är väl av nån slags "snällhet" att man ska få något tillbaka om man kör miljövänligt.. eftersom det saknas morötter i övrigt. (okej för supermiljöbilspremien.. men den är rätt liten i sammanhanget...)
Jag skulle hellre se platserna lite på sidan av så att dom är lediga för de som behöver. Jag klarar mig ju även om det står folk ivägen, men det är värre för de som kör med rena elbilar... skulle bli rejält sur om man blir stående med lågt batteri och planerat ladda dit man kom åsså står det en gammal BMW med en allt för slö förare på den enda laddplatsen.
Vad tror du Teslaägaren kommer bli när han kommer till laddplatsen och det star en V60 TE å laddar där?
#1025033
TE ägarn har lika rätt o stå där som Tesla ägarn, han kan bli hur sur han vill :) tror mer på TE konceptet än ren el så... Även om Tesla är en grym bil o köra
#1025083
Teslaägarna laddar inte på sånna "skitplatser". Dom vill ha snabbladdning. Några ynka 10-16A 1-fas duger inte annat än till nattladdning. Och med 40 mils riktig räckvidd behöver dom inte heller ladda så mycket under normala dagar.. Det är ju bara på långresa dom behöver använda publika laddare.. Och då vill dom ladda snabbt. :)

Står förresten och laddar på Köpis precis nu.. Äter lunch på IKEA. (måste äta billigt nu när bilen ska betalas!!) ;)
#1025088
;)
#1025093
Jag blir så avis på el-bilarna... :D En Tesla hade suttit som handen i handsken men även en TE hade varit perfekt för våra körvanor, hade snudd på nollat soppakostnaden varje månad.

Nåja.
Var ute i helgen en sväng med bilen efter att hon fått stå i nästan två veckor. Upptäcker ett märkligt klonkande från vänster fram som bara uppstår i låga hastigheter, gärna vid sväng och ännu hellre när jag kör över farthinder. Ett metalliskt klonkande. En av gångerna upplevde jag något i kopplingspedalen i samband med detta, som att jag kände "klonket" med foten. Det har inte uppträtt igen men klonkandet dök slumpvis upp även efter det.
Försökte idag återskapa problemet för att forska vidare men nu är det som att inget hänt. Lite research säger antingen svänghjulet (hujedamig), fjäderbenslagringen eller krängningshämmarlänken...

Suck. Jag vill bara köpa en ny bil nu.
Förmodligen ännu mer om några timmar när vinterdäcken är monterade...
  • 1
  • 470
  • 471
  • 472
  • 473
  • 474
  • 1851
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]