Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
#562853
semmelman skrev:Jag kanske är dum, eller alla fall oerfaren, undrar lite alla fall... när det står att man ska slå på och av tändningen fem ggr på tio sekunder menar de att man ska starta å stänga av motorn fem ggr eller är det bara till läge II (eller vad det är) ? För å starta å stänga av motorn så där måste ju va skadligt... ?
Nej, du ska bara slå på tändningen (läge II) fem gånger inom 10 sekunder. D.v.s. inte starta motorn.
av semmelman
#562855
Tackar, tänkte väl det.
(konstigt uttryck egentligen, slå på tändningen borde ju egentligen menas då man tänder motorn, alltså startar den, men jaja OT...)
(tändningsläge då fattar man ju, läge innan t... men kanske jag som snurrar till det när jag börjar tänka på't. Ska sluta tänka så förbenat. :D)
Användarvisningsbild
av rüttner
#562951
[/quote]Tyvärr så går det inte att kopiera själv, har frågat på volvo till min s70, dom ville ha nästan 4000k för en ny nyckel och koda om bilen till den nycklen :cry:

Ang. nycklar så e det nog bara att kasta om du inte vill göra OM låsen i bagageluckan dörren o tändlåset för att använda dom nycklarna.[/quote]

4000kr :shock:
Fick betala 1200kr+800kr för fjärr på volvo i borås för 2 år sen. Det var en v70 t5-98
av T-rex
#562954
rüttner skrev:
Tyvärr så går det inte att kopiera själv, har frågat på volvo till min s70, dom ville ha nästan 4000k för en ny nyckel och koda om bilen till den nycklen :cry:

Ang. nycklar så e det nog bara att kasta om du inte vill göra OM låsen i bagageluckan dörren o tändlåset för att använda dom nycklarna.[/quote]

4000kr :shock:
Fick betala 1200kr+800kr för fjärr på volvo i borås för 2 år sen. Det var en v70 t5-98[/quote]
AHA ja du vet götebor där volvo har storhetsvansinne !! :twisted:
av triumph00
#894392
SubMarine skrev:
Severin skrev:
T-rex skrev:submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Från -99 så går det inte
Aha då har man lärt sig nått nytt :)
Sökte och fann en gammal tråd

Om man har en 99:a med det gamla systemet, alltså inte can-bus, går det då att själv programmera fjärren som gäller för en 98:a?
av Erik1972
#902169
Lucif3r skrev:Programera - ja, programera SJÄLV - NEJ.
Precis, jag har en v70 ´97 och det går inte att lägga in dosan själv, på 850 går det, men inte v70, volvo i Klippan vill ha 800:- för att lägga till dosan, om det nu går, det är tydligen enligt Volvo så att det inte är säkert att du kan lägga till en redan beg dosa, du kanske måste köpa en ny hos dom för 1200:- det var för 3 månader sen.
Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som gå[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]