Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hanken
#517114
Har endast en nyckel och larmdosa till min V70 2.5T från 99.

Någon som vet om det går att kopiera själva nyckeln? Om jag köper en larmdosa från skroten kan jag programmera in den till min bil?

Nedan ser ni bilden på min nyckel.






Bild
av kallessida
#517141
Larmdosan går att programmera så den fungerar med din bil ja. Det skall stå i instruktionsboken hur man gör, gör åtminstone det på 850.

Nyckel beställer man hos volvoåterförsäljare eller?
av kallessida
#517148
Severin skrev:Larmdosan och bilen måste väl ändå volvo koda om så dosan och bilen accepterar varandra

citerar min instruktionsbok: 1. stäng alla dörrar, motorhuv och bagagelucka. 2. slå på och av tändningen 5 gånger inom 10 sekunder och lämna tändningen påslagen den 5e gången. 3. tryck på en av de två knapparna på respektive fjärrkontroll. 4. OBS! Den första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sekunder, de övriga med högst 10 sekunders mellanrum. 5. slå av tändningen och prova fjärrkontrollerna.


Där har du utdrag ur 850's instruktionsbok hur det gås tillväga på åtminstone 850.
av SubMarine
#517149
kallessida skrev:
Severin skrev:Larmdosan och bilen måste väl ändå volvo koda om så dosan och bilen accepterar varandra

citerar min instruktionsbok: 1. stäng alla dörrar, motorhuv och bagagelucka. 2. slå på och av tändningen 5 gånger inom 10 sekunder och lämna tändningen påslagen den 5e gången. 3. tryck på en av de två knapparna på respektive fjärrkontroll. 4. OBS! Den första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sekunder, de övriga med högst 10 sekunders mellanrum. 5. slå av tändningen och prova fjärrkontrollerna.


Där har du utdrag ur 850's instruktionsbok hur det gås tillväga på åtminstone 850.
Detta funkar endast på 850 och ej på V70.
av Hanken
#517382
Ok ska kolla med Volvo då, men själv nyckeln går inte att kopiera själv då antar jag? Köpte en larmdosa från skroten och då satt det på 3 nycklar också. Dom är det bara att skicka eller?
av T-rex
#517600
SubMarine skrev:
kallessida skrev:
Severin skrev:Larmdosan och bilen måste väl ändå volvo koda om så dosan och bilen accepterar varandra

citerar min instruktionsbok: 1. stäng alla dörrar, motorhuv och bagagelucka. 2. slå på och av tändningen 5 gånger inom 10 sekunder och lämna tändningen påslagen den 5e gången. 3. tryck på en av de två knapparna på respektive fjärrkontroll. 4. OBS! Den första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sekunder, de övriga med högst 10 sekunders mellanrum. 5. slå av tändningen och prova fjärrkontrollerna.


Där har du utdrag ur 850's instruktionsbok hur det gås tillväga på åtminstone 850.
Detta funkar endast på 850 och ej på V70.
submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Senast redigerad av 1 T-rex, redigerad totalt 0 gånger.
av T-rex
#517603
Hanken skrev:Ok ska kolla med Volvo då, men själv nyckeln går inte att kopiera själv då antar jag? Köpte en larmdosa från skroten och då satt det på 3 nycklar också. Dom är det bara att skicka eller?
Tyvärr så går det inte att kopiera själv, har frågat på volvo till min s70, dom ville ha nästan 4000k för en ny nyckel och koda om bilen till den nycklen :cry:

Ang. nycklar så e det nog bara att kasta om du inte vill göra OM låsen i bagageluckan dörren o tändlåset för att använda dom nycklarna.
Användarvisningsbild
av Severin
#517694
T-rex skrev:submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Från -99 så går det inte
av T-rex
#517733
Severin skrev:
T-rex skrev:submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Från -99 så går det inte
Aha bra att veta, vilken tur jag har då. :D
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]