Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#866423
har slagit mig med men jag har ingen lust just nu då jag inte tycker att det verkar vara nått större fel med oljan som är i den får duga tills kopplingen ska bytas. vill bara fylla på det är väldigt lite som fattas kanske tom är onödigt.
att redline oljan (helst) inte skulle användas
med beggad pentosin chf11s bekymmret enl redline är att det (kan) vara fukt i pentosin oljan. vad (JAG) fattade så gällde det bara pentosin chf 11s oljan ?:-/ .
det var MÖJLIGT att det kunde bli skumm bildning tillsammans med redline oljan i sade de men ej med gammal sunkig atf väldigt märkligt ?:-/.
(TROLIGEN) ville de hålla ryggen fri men det är vad (JAG) misstänker.
hade fel om redline oljans färg den är lätt ljusbrun inte genomskinlig som jag hävdade tidigare.

har fyllt på den lilla skvätten som fattades får se vad som händer men troligen ingenting.

Med vänlig hälsning gubbstrutt.


.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#866825
har åkt en 45 mil sen jag toppat upp nivån litegrann med redline har inte sett eller märkt nått konstigt.
men jag vet ju ej vad det var i från början. möjligt att det redan är redline olja i de ser väldigt lika ut i bil o flaska.
bilen är köpt i samma område som jag bor i o killen på verkstan här har använt redline länge.

antar att änden på denna tråd är nådd.
antar även att det bara finns en sorts redline servo olja.


Med vänlig hälsning gubbstrutt

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]