Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
#469872
Jag skulle vilja koppla bort min immobilizer själv då bilia ville ha en hutlös summa för detta jobb tyckte jag, iallafall nu innan jul. Det hade inte jag råd med!

Om någon vänlig själ skulle vilja tipsa mig om hur jag går tillväga så vore det guld värt! Förstår om inget sådant får ligga ute i forum så PM:a eller maila till mig, [email protected]

Behov av bilen dagligen, sen har den ena svarta stickan gett upp och den andra fungerar till o från.
Bifogar min kostnadsförslag. ?:-/ Den minen hade jag vid servicedisken...

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Senast redigerad av 2 PDK, redigerad totalt 0 gång.
av wexe
#469886
Ojdu det var inte gratis men seriöst tror jag nog ingen av dom som vet hur man gör kommer svara på detta då folk är rädda om sina bilar tänk om alla kan göra det då blev det enklare att själa våra stackars bilar
Användarvisningsbild
av ÄRRet
#469918
PDK skrev:Detta kommer inte jag sprida vidare som sagt var. Vill bara komma lindrigare undan detta problem!
Vardagslivet skiter sig om jag inte köper en ny bil!
Misstänker att du får betala. Oavsett om pengarna går till Volvo eller ny bil...
Användarvisningsbild
av Sevenfold
#469940
prova att låsa och låsa upp 5 gånger i rad med din fjärrdosa,
det skå få din immobilizer att köra en reset/återställning.

där efter ska det fungera att få tändström så du kan starta
av PDK
#470073
Har ingen fjärrdosa till bilen, har bara den svarta stickan som man pillar i hålet med röda lampan.

Det var urkopplingen som kostade så mycket, var kan man koppla ur den för 700-800kr?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]