Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oktan
#448363
Det är ju en importbil från spaninen du har..Där är det ju så varmt så dom levererades inte med värmepaket dit. :mrgreen:






Skämt åsido:

Det kan vara att du har luft i systemet som någon påstår. Men det kan också vara ett igenkoxat värmepaket du har. Prova att lossa slangarna i motorrummet till paketet och spola ur med slang så att du ser att det finns flöde igenom. Fyll sen på och lufta systemet ordentligt.


Kan bidra med en PDF på Ac värmepaket också som du kan kolla igenom.
http://ul.to/xh3vxy

Passa också på att läsa av ev felkoder...



.
av Volvo_740_GLT
#448455
oktan skrev:Det är ju en importbil från spaninen du har..Där är det ju så varmt så dom levererades inte med värmepaket dit. :mrgreen:






Skämt åsido:

Det kan vara att du har luft i systemet som någon påstår. Men det kan också vara ett igenkoxat värmepaket du har. Prova att lossa slangarna i motorrummet till paketet och spola ur med slang så att du ser att det finns flöde igenom. Fyll sen på och lufta systemet ordentligt.


Kan bidra med en PDF på Ac värmepaket också som du kan kolla igenom.
http://ul.to/xh3vxy

Passa också på att läsa av ev felkoder...



.
Är det bara att lossa på båda slangarna vid torpedväggen då och spola? Hur gör jag för att lufta systemet?
av Volvo_740_GLT
#448491
~Kalle~ skrev:Systemet är självluftande även på 850. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... 40#p319440
Jag sökte lite här på forumet och då såg jag att du hade skrivit att det "Finns ett spjäll som ska styra luften förbi/genom värmepaketet, kanske det har hängt upp sig?"

Var sitter det?
av Volvo_740_GLT
#448683
Nu är denna fråga löst.... Men jag är lite besviken på speciellt *Pettson* som visste var spjället satt men ville inte tala om det utan bara besvarade mitt majl med att han vet hur det fungerar och var spjället sitter, tycker det är lite dålig stil. Vill man inte avslöja det så kan man vara yst.
av *pettson*
#448713
Volvo_740_GLT skrev:Nu är denna fråga löst.... Men jag är lite besviken på speciellt *Pettson* som visste var spjället satt men ville inte tala om det utan bara besvarade mitt majl med att han vet hur det fungerar och var spjället sitter, tycker det är lite dålig stil. Vill man inte avslöja det så kan man vara yst.
Absolut att jag besvarade dina pm så för du skickade två. Frågan ställdes i bägge: Vet du hur det fungerar och vart spjället sitter? Mitt svar fick du, jag vet vart det sitter och hur det fungerar.
Jag går inte in djupare än så då du inte verkar ha lagt ned speciellt mycket egen tid. Den tid du lagt ned har du lagt på att fråga andra och vara besviken, istället för att söka efter information själv, du har hela internet, hela forumet och kanske en verkstadshandbok, så källor saknas inte. Precis som jag sa har ämnet varit uppe ganska frekvent, flera sa till dej det också, ändå har du enligt egen utsago inget hittat. Det betyder bara att du inte försökt, informationen kan inte försvunnit ur forumet.
Bara för att jag finns här betyder det inte automatiskt att jag har en skyldighet att hjälpa varenda människa som har ett problem. Jag sitter helt obetald och ägnar runt MINST 2timmar varje dag åt att hjälpa människor som har problem med bilen. Jag har ungefär 60 mail i veckan in i min privata mail, det ENDA jag kräver av alla dessa är att dom försöker själva initialt för att sätta sej in i systemet, vet du inget om systemen så kan du heller inte reparera dom. Jag pysslar med hjälp till självhjälp, annars kan jag likagärna boka en tid, fixa problemet och debitera dej.
Passar inte den typen av hjälp, så går det heller inte vidare från min sida. Det är inte MIN skyldighet att fixa din bil. Det är DIN.....
av Volvo_740_GLT
#448716
*pettson* skrev:
Volvo_740_GLT skrev:Nu är denna fråga löst.... Men jag är lite besviken på speciellt *Pettson* som visste var spjället satt men ville inte tala om det utan bara besvarade mitt majl med att han vet hur det fungerar och var spjället sitter, tycker det är lite dålig stil. Vill man inte avslöja det så kan man vara yst.
Absolut att jag besvarade dina pm så för du skickade två. Frågan ställdes i bägge: Vet du hur det fungerar och vart spjället sitter? Mitt svar fick du, jag vet vart det sitter och hur det fungerar.
Jag går inte in djupare än så då du inte verkar ha lagt ned speciellt mycket egen tid. Den tid du lagt ned har du lagt på att fråga andra och vara besviken, istället för att söka efter information själv, du har hela internet, hela forumet och kanske en verkstadshandbok, så källor saknas inte. Precis som jag sa har ämnet varit uppe ganska frekvent, flera sa till dej det också, ändå har du enligt egen utsago inget hittat. Det betyder bara att du inte försökt, informationen kan inte försvunnit ur forumet.
Bara för att jag finns här betyder det inte automatiskt att jag har en skyldighet att hjälpa varenda människa som har ett problem. Jag sitter helt obetald och ägnar runt MINST 2timmar varje dag åt att hjälpa människor som har problem med bilen. Jag har ungefär 60 mail i veckan in i min privata mail, det ENDA jag kräver av alla dessa är att dom försöker själva initialt för att sätta sej in i systemet, vet du inget om systemen så kan du heller inte reparera dom. Jag pysslar med hjälp till självhjälp, annars kan jag likagärna boka en tid, fixa problemet och debitera dej.
Passar inte den typen av hjälp, så går det heller inte vidare från min sida. Det är inte MIN skyldighet att fixa din bil. Det är DIN.....
Jag har letat på hela detta forum angående om detta men inte hittat något och det var därför jag ställde denna fråga på forumet och till dig. Att det gick iväg 2 pm det kan jag inte rå för eftersom jag skickade bara ett. Jag har suttit i en hel dag och sökt på detta forum men hittade inget som kunde hjälpa mig med detta, det var därför jag bad om hjälp
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]