- tis 13 okt 2009, 17:22
#330538
Efter bytet av fjäderbenen fram så gick bilen ganska så vibrationsfritt men bilen ringlade vägen väldigt jobbigt.
Igår byttes en inre styrled och en hjulinställning gjordes.
Efter denna hjulinställning så har vibrationerna i ratten tilltagit istället för att minska, hur kommer sig detta? Har däcken hunnit ta stryk efter ca 18mils körning utan hjulinställning efter bytena? Kanske det slits tillrätta om några mil?
Det enda vi inte lyckades ställa in var camber (tror jag det heter, den vinkeln som ställer hjulet närmare eller längre ifrån dämparen) för framhjulen så det ena står lite fel och det andra står bra. Vad jag lyckats läsa mig till så är den inte speciellt ställbar egentligen?
Tips och idéer på vad som kan gett mig mer vibrationer istället för mindre?
Igår byttes en inre styrled och en hjulinställning gjordes.
Efter denna hjulinställning så har vibrationerna i ratten tilltagit istället för att minska, hur kommer sig detta? Har däcken hunnit ta stryk efter ca 18mils körning utan hjulinställning efter bytena? Kanske det slits tillrätta om några mil?
Det enda vi inte lyckades ställa in var camber (tror jag det heter, den vinkeln som ställer hjulet närmare eller längre ifrån dämparen) för framhjulen så det ena står lite fel och det andra står bra. Vad jag lyckats läsa mig till så är den inte speciellt ställbar egentligen?
Tips och idéer på vad som kan gett mig mer vibrationer istället för mindre?
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986