Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av semmelman
#533316
volvo_c70 skrev:Om du nollställer din vägsträcka på höger sida på instrumentpanelen så kan följande vara lönt att testa.
1. Slå till startnyckeln i läge ett
2. Tryck in nollställning av vägsträckan samt ha den intryckt under hela momentet
3: ställ nu nyckeln i läge två och invänta att servicelampan blinkar
3: Nollställ nu nyckel och därefter starta bilen.


Nu ska s-lampan vara släckt till det är tid med nästa service och det är tid att göra om hela proceduren igen.
Testa detta på min C70 -01 och det funka inte, servicelampan börja blinka några ggr då nollställde jag nyckeln, det kändes rätt men nja servicelampan lyser, kanske inte funkar på C70?
av kamilenski
#533423
Det funkade galant på min V70N -07 2,4d.
Dock, efter andra försöket.
av kamilenski
#533501
Pontus_742 skrev:
semmelman skrev:Man kanske ska ha nollställningsknappen intryckt ända t o m man startat bilen, det testa jag inte.
så får jag göra på min s70 -99
Den här bilen med dess fälgar ser fin ut. Men måste vara katastroff vid långfärd.
av semmelman
#533512
Pontus_742 skrev:
semmelman skrev:Man kanske ska ha nollställningsknappen intryckt ända t o m man startat bilen, det testa jag inte.
så får jag göra på min s70 -99
Ah, okej, då ska jag testa det.
av semmelman
#533634
Prövade det det gick inte. Nåt gör jag fel, eller så ska det inte gå att göra så på min. Eller så går han inte att lura, har inte gjort nån service än, han kanske märker det. :)
av SubMarine
#534551
semmelman skrev:Prövade det det gick inte. Nåt gör jag fel, eller så ska det inte gå att göra så på min. Eller så går han inte att lura, har inte gjort nån service än, han kanske märker det. :)
När service-lampan börjar blinka ska du släppa nollställningen till trippmätaren. Om lampan blinkar för länge så avbryts nollställningen.
av semmelman
#535796
SubMarine skrev:När service-lampan börjar blinka ska du släppa nollställningen till trippmätaren. Om lampan blinkar för länge så avbryts nollställningen.
Ja detta stämde, nu funkade det.
av *pettson*
#537125
Newman skrev:Varför vill inte detta fungera på min 850GLT -93? Verkar ju finnas andra som också har problem, har även testat med ett service återstälare instrument som inte heller ville fungera.... :???:
Det fanns en del 92 och 93 där man kunde släcka lampan så den fladdrade till för att sen förbli tänd. Det var fel på microprocessorn i instrumentet. Åtgärden var instrumentbyte.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
Volvo v60 2022 plåtskada

Hade det varit min bil hade jag inte varit nö[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]