Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#299102
Bil: v70 t5 -99

Problem och problem... lagomt irriterande bara...
Funderar på varför det är så dålig räckvidd på dosan... måste ibland stå vid förardörren för att kunna låsa upp bilen.
Batteriet i dosan e fräsht, vart finns dessa mottagningar i bilen? är det C och D stolpen ?

Jag får tuppjuck ibland, menar... andra bilar har en räckvidd på 20meter, själv känns de som man har 1-2meter :p

Nån som har några tips? eller haft samma "problem" själv?

Mvh
Suomela
#299294
ohh.. vad de lät jobbigt o lyfta bort övre delen av instrumenbrädan, god damnit :P så det är inte värt att pröva med en ny dosa alltså, så det är ett standard fel när det är dålig räckvidd alltså? Någon som har en bild på hur mottagaren ser ut ?

mvh
suomela
#1198330
Madri skrev:Hej. Tror ni detta kan vara orsaken på min S70 -98 också?
S70 och V70 är lika med detta.

Släppa överdelen på panelen är några torxskruvar i framkant vid kombiinstrumentet och hanskfacket.
Minns inte om det var nån på sidan.
Tar väl 15min ca.....

Därunder ovanpå hastighetsmätaren sitter mottagaren, och den kan bytas mot begagnad utan nån programering.
Bara en mottagare.

Passa på att byta ev instrumentlampor som inte lyser, samtidigt.
#1198764
MickeM skrev:
Madri skrev:Hej. Tror ni detta kan vara orsaken på min S70 -98 också?
S70 och V70 är lika med detta.

Släppa överdelen på panelen är några torxskruvar i framkant vid kombiinstrumentet och hanskfacket.
Minns inte om det var nån på sidan.
Tar väl 15min ca.....

Därunder ovanpå hastighetsmätaren sitter mottagaren, och den kan bytas mot begagnad utan nån programering.
Bara en mottagare.

Passa på att byta ev instrumentlampor som inte lyser, samtidigt.
Jag bytte ut mina lampor i mätarhuset idag och jag får detta resultat, kan det vara glapp någonstans? Enligt bildioder.se:s bild så ska det lysa mycket mer. Bifogar bilder.

Mitt mätarhus: https://i.imgur.com/CZ0qSLl.jpg

Bildioder.se: https://shopcdn.textalk.se/shop/4847/ar ... quality=92

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]