*pettson* skrev:Det gäller verkligen att göra en okomplicerad sak mera komplicerad.
Goddagens,
Hmm.."Okomplicerad sak" , jag tror inte alla håller med, det får nog stå för dig
När det inte uppför sig som en startspärr så blev man lite fundersam, (den startar ju! och larmet har inte gått) Så vi funderade självklart på soppafilter/pump-problem och kopplade därför som sagt på en skräpmanometer för kanske hela 3-4 kr.., för att kunna se
något alls.
1/ Immon stänger inte av nånting alls efter 1 sekund.
Ok. DÅ är det logiskt sett något annat än "immon" som spökar nu på min. Men jag tror inte det.
Tyvärr vet vi inte exakt hur den jobbar på dessa modeller, om (och när) det normalt sett skall döda pump eller spridare,. eller tändning, eller startmotor.
2/ Du har inga 4 stabila bar i systemet. Inte nu och inte sen.
Hehe..Är det du eller jag som har mätt den här? Det är ett
stabilt tryck.
och gissningsvis 3-5 BarAbs = "cirka" = en manometer för 3 kronor,
Vad gör du nu: Inhandlar en mekhandbok som täcker din bil och så läser du den pärm till pärm. Du behöver inte memorera allt. Memorera bara var du kan få tag i viss information. På så sätt kan du läsa i den när det är nåt grundläggande som bråkar. Att ha information brukar underlätta vid felsökning och reparation.
Javisst, gärna en verkstadshandbok JA.,
finns de att köp-ladda ned? Jag är som sagt "fast" ute på landet nu, sen en dryg vecka.
Felkodsläsare-interface till datorn för en billig slant hade inte varit fel heller. :D
Obeskrivligt Attans trött på dess totala nyckfullhet, snart blir det väl nått extremt typ nedgradering till förgasare och om det behövs ett par tribox tändsystem+mcu, så man äntligen vågar åka och handla lite käk hehe