Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1086571
Ser att denna tråden är gammal (jättegammal) men intressant! Hämtade precis min bil från verkstaden som trodde startmotorn hade gett upp, tills dom hittade en antennring och en nyckel under instrumentpanelen..har inte haft bilen så länge.
Nu till min fråga..Jag startar ju bilen med min ochippade nyckel och bilen har alltid startat bra på andra försöket, men verkstan hittade en antennring med nyckeln ihoptejpade.
Jag bytte antennringen och bilen startar igen förutsatt att den chippade nycklen inte alltid sitter fast i antennringen, den ska endast ha kontakt när man startar. Vart och hur bör jag bäst placera dessa två (antennring och chippad nyckel) för att den ska starta lättast? Hur har ni placerat era?
#1137648
Jag har bara en nyckel till min S40 -00. Jag behöver en ytterligare nyckel och det som beskrivits ovan är ett av alternativen jag funderar på. Ngn mer som testat att placera orginalnyckeln under ratten och sedan använt sig utav kopierade nycklar för att starta bilen? Har även ni haft problem som ovan skribent att bilen bara startar ibland?
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]