Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#804829
Pilen sitter på en av "ekrarna" och pekar i ekerns riktning. Alltså från centrum och utåt.
Jag tolkar det så att ekrarna skall peka i riktning mot marken och himmelen för att få mjukaste fjädringen.
Om ekrarna pekar mot förarsätet och i vägens riktning blir det stummare och kan inte ta vibrationerna så bra.
Vad är rätt?
#804834
ConnyGronlund skrev:Pilen sitter på en av "ekrarna" och pekar i ekerns riktning. Alltså från centrum och utåt.
Jag tolkar det så att ekrarna skall peka i riktning mot marken och himmelen för att få mjukaste fjädringen.
Om ekrarna pekar mot förarsätet och i vägens riktning blir det stummare och kan inte ta vibrationerna så bra.
Vad är rätt?
Pilen mot klockan 12 eller rakt upp, same same :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#804848
Min orginal satt med "ekrarna" mot "kl3/kl9". Eller ja, orginal... Kan ju inte garantera att den inte blivit bytt någon gång och ev. blivit felmonterad. Tokslut var den iaf :lol:
Men jag har ju poly-bussning nu, vilket är rätt rejält mycket stummare mot orginal. Visst blev det väl lite mer "vibrationer" (fast det är inte riktigt rätt ord.. "motorljud" är nog mer lämpligt), men knappast något man tänker på efter ett par km.
Personligen tycker jag bara det är possetivt :-)-)
#804861
Monterat o klart :D Ekrarna 6-12. Tog en tur. Kan inte påstå att vibrationerna var mindre än polly som satt där innan :( .
Har en massa skrammel i instrumentbrädan med innanmäte. Får väl riva ner den och kolla.
Funderar på att ljudisolera för att få lite tystare.
Tack för alla fina tips.
Ett tips jag kan bistå med är att istället för att demontera fästet och ta till skruvstycket så tar man skruvstycket till motorfästet i bilen. Gott om plats om man ha käftarna mot kl 6. Gamla bromsbelägg emellan käftar o bussning var också bra som hjälp vid införandet.
Varför bussningen skall vara så överdimensionerad förstår jag dock inte. 1 mm hade räckt.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]