Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobben87
#201649
Hej
Har funderat på att sätta på en volvo orginal vinge på min volvo 855 kombi.

Då e frågan, passar 854 dvs sedanvingen på 855 kombin? eller är det två olika typer av vingar?
Hör sökt lite men inte hittat nått konkret, har dock hittat att man bör ha andra dämpare på sedanens bagagelucka för att den ska orka med vingen, om jag inte fattat allt fel?!

Är det svårt att dra ner kablar till bromsljuset från vingen om bilen aldrig haft en vinge monterad?

//Tobben
av *pettson*
#201662
tobben87 skrev:Hej
Har funderat på att sätta på en volvo orginal vinge på min volvo 855 kombi.

Då e frågan, passar 854 dvs sedanvingen på 855 kombin? eller är det två olika typer av vingar?
Hör sökt lite men inte hittat nått konkret, har dock hittat att man bör ha andra dämpare på sedanens bagagelucka för att den ska orka med vingen, om jag inte fattat allt fel?!

Är det svårt att dra ner kablar till bromsljuset från vingen om bilen aldrig haft en vinge monterad?

//Tobben
Helt olika vingar...dom kan inte ersätta varandra överhuvudtaget ens med bra fantasi.
Och på sedan bör man har andra dämpare.. på en kombi behövs det inte.
av ChillaX_
#201697
*pettson* skrev:
tobben87 skrev:Hej
Har funderat på att sätta på en volvo orginal vinge på min volvo 855 kombi.

Då e frågan, passar 854 dvs sedanvingen på 855 kombin? eller är det två olika typer av vingar?
Hör sökt lite men inte hittat nått konkret, har dock hittat att man bör ha andra dämpare på sedanens bagagelucka för att den ska orka med vingen, om jag inte fattat allt fel?!

Är det svårt att dra ner kablar till bromsljuset från vingen om bilen aldrig haft en vinge monterad?

//Tobben
Helt olika vingar...dom kan inte ersätta varandra överhuvudtaget ens med bra fantasi.
Och på sedan bör man har andra dämpare.. på en kombi behövs det inte.
ofan där ser man - det är väl därför alla som ska stänga min bagagelucka (sedan) lyckas smälla igen den så man tror bilstackarn går av i farten :lol: blir kanske att inhandla nya dämpare snart då! Tack för infon! :-)-)

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]