Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#201409
AWD-97 skrev:NADDET !!! Køp nu ingen mer bil ...Fortsætt køra moppe istællet :D Gløm inte att anvænda hjælmen
Helt klart trådens bästa inlägg
#201430
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Detta skrevs 23 juni och på flashback skrevs den 24 juni att han gav upp.... men han fick ju 1500 kr tillbaka.

Har viss förståelse men det som skrevs tidigare om varvningen.... då är det bara att bita i det sura äpplet och tänka på det vid nästa bilköp.
Och 12500 (11000) för en fin 850 med "defekt" motor är ju ett bra pris.
Naddet, jag hoppas att det går bra med motorbytet så att du får åka bekvämt i din nyinköpta volvo..... när du väl gör det så kommer du säkert att glömma dina tankar om att byta Volvo mot BMW :-)-)
#201447
Advokaten sa ju till honom att han skulle ta pengarna och se glad ut också.

Komiskt att Naddet inte vågar säga samma sak på detta forumet som på flashback-forum. Han ljuger i stället och säger att han fick pengarna tillbaka.
Tyvärr tror jag inte Naddet kommer att återkomma hit och ge en förklaring men det skulle ju helt klart vara på sin plats.
#201451
Varför inte glömma och låta livet gå vidare? :D
#201454
Efter att ha läst hela den där tråden flera gånger. ska kan jag inget annat en att undra varför du en köpte bilen när den rök blå rök vid test körningen. sen kritiserar du mig och andra för inläggen, och säger gå till konsumentlagens hemsida när du inte ens själv kan den, och så det vet så väger ett mutligt avtal mindre än ett skriftligt i en rätegång.
För både du och säljaren kan ändra sin historia i ett muntligt avtal för du kan inte bevisa vad han sa lika bra som ett skriftligt
Och du köper en bil för 12.5 tusen och den har gått 30.000 mil. och du har fortfarande den dära tonen "bilen ska va som ny för pengarna jag gav", du är ju inte riktig klok.
en normalt fungerande 855 går på runt 30 tusen kr du köper en bil för nära 1/3 av det priset du kan du lägga ner runt 25 tusen kr för att byta motor så är din bill som ny

Och jag kan säga att för dom dära pengarna och denna erfarenheten så tycker jag det är en bra första bil. för du får hålla på med den. och lära känna hur bilar funkar så du vet till nästa gång du köper en bil. det är säkert många här i forumet som köpt sin första bil och senare uptäkt massa fel och laggat detta, och lärt sig hur bilarna fungerar.

Summa på summa som du har betet dig på detta forum
Så ska jag hädan efter tänka på dig Naddet när jag lystnar till Ole Ivars - Verdens Beste Sjofør
. stämmer så bra in på dig specielt på slutet åtminstånde efter AWD-97's inlägg :lol:

kanske lite elakt men ^^
Senast redigerad av 1 Mimika, redigerad totalt 0 gånger.
#201487
Ho Ho Ho..............

Så ska jag hädan efter så ska jag tänka på dig Naddet när jag lystnar till Ole Ivars - Verdens Beste Sjofør
. stämmer så bra in på dig specielt på slutet


Dagens bästa på Youtube.....Är det Mamma eller Advokaten på hans högra sida undras ?

Är i Nord Norge just nu o jobbar o ska ta Volvon en tur nu innan nattskiftet , bland fjordar o berg.....Måste ha stenkoll på hastighets skyltarna för det kostar fläsk att köra några kilometer för fort i detta landet...Det kan ibland finnas "politibetjenter" med laser , t.o.m. sett en som låg gömd i diket o siktade när jag var i Hammerfest.....
#201624
Haha, förbannat också! Jag som trodde jag skulle komma undan med det, tydligen finns det några här som verkar hänga på flashback's forum också. Att jag inte tänkte på det. Skrev det i min förhoppning om att få igen käften på Pettson, men när han läste det där så antar jag att han for iväg på macken, köpte chips och dricka och satt och åt och myste framför datorn samtidigt som han läste det där på flashbacks forum. Men det gör mig igenting, hade bara känts så skönt att få ge igen för all jäkla kritik man fått.

Ivf, kan berätta att bilen fortfarande är i min ägo men går nu exakt som den ska. Tog upp tändstiften och det visade sig att stiftet närmast kamremmen var oljigt och sotigt. Tog blästern och rengjorde alla stift och blåste ur dem så att de i stort sett såg ut som nya samt rengjorde i fördelarn osv. Sedan efter det så går bilen på alla cylindrar igen, och allt flyter på bra hittils. *Ta i trä*

Skönt att jag lyckades övertala säljaren om att få 1500 kr tillbaka för besväret med bilen, till en början då. Fått en 850 skattad & besiktigad i 1 år framöver, med i stort nya SoV däck för 11k. Är väl en helt ok affär enligt mig. Pettson, ge mig kritik för detta inlägg också är du gullig, som vanligt.

Som någon trodde att jag inte skulle komma tillbaka, vad är det för fasoner? Klart jag kommer tillbaka och förklarar mig. Ni förstår nog mitt vrede mot just Pettson.
#201625
DrEvilBoy skrev:
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Detta skrevs 23 juni och på flashback skrevs den 24 juni att han gav upp.... men han fick ju 1500 kr tillbaka.

Har viss förståelse men det som skrevs tidigare om varvningen.... då är det bara att bita i det sura äpplet och tänka på det vid nästa bilköp.
Och 12500 (11000) för en fin 850 med "defekt" motor är ju ett bra pris.
Naddet, jag hoppas att det går bra med motorbytet så att du får åka bekvämt i din nyinköpta volvo..... när du väl gör det så kommer du säkert att glömma dina tankar om att byta Volvo mot BMW :-)-)

Motorbytet kommer att få vänta eftersom denna motorn visade 10.5 i komp på alla cylindrar, den som gjorde testet sa att detta var bra siffror för en bil som gått närmare 30k mil. Pettson, invändningar? Motorbytet ligger förhoppningsvis en bit fram i tiden, jag ser dock igen mening att byta motor då denna ändå verkar vara såpass "fräsch" som dessa siffror säger.

Ang det där med att byta volvo mot bmw så kommer det aldrig att ändras. Min plånbok tillåter mig dock inte ett köp av en bmw, då jag gärna vill kosta på en sådan om jag likväl ska köpa. Vad sägs om en M3'a/M5'a för 200 000:- ?

Mm, smaka på det. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]