Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#200327
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Det gick ju enkelt så enkelt att jag inte tror på det en sekund :mrgreen: :mrgreen:
Men nyfiken blev jag ju.... du gillar ju ärlighet?
Vad gav DU HONOM för skadestånd nu då eftersom du nu praktiskt taget lånat hans bil och rasat hans motor? För skadorna på hans motor bör du ju ersätta i vilket fall.
#200378
jag förstår inte riktigt topic skaparn här...

du har fått all information som behövts, för att få en bild av bilens skick.
När du säger den stått stilla hela vintern och förmodligen inget underhåll...
Du har därav köpt bilen med denna info på skallen utan att göra en riktig undersökning ?

där efter kör du sönder en bil som gått 30.000 km och du anser att allt skulla vara i nytt skick.. tror du att en 1934 Ford som kanske gått 20.000 km och inte haft underhåll på gud vet hur många år och enligt din metafor eller vad jag ska kalla det för.. "vid det miltalet samt pengarna så förväntar jag mig att den ska vara i nyskick" tror du att forden är det när den kanske koster 200.000-400.000 kr pga ålder. raritet. samt veteran bil ?

Jag tror du har skrämt/hotat den föra ägaren med stora skadeskånds krav. och sakt att din mor som är advokat eller vad nu hon är, och hon kan sätta ditt dig.. Vad är detta för mafia takter...?

När du köper en gamal bil så ska du alltid finna i att det finns dolda fel som uppdagas för eller senare.. även på någolunda nya bilar så finns det fel. men som inte du kanske ser men andra gör det....Som är van vid att hålla på med bilar


Edit..

Sen säger du riktigt dumma saker om pettson som har hjälp så många personer i detta forum och i hans omkrets.. hans hemsida är ur duktigt detalierat och har både hjälp mig och farsan. innan jag registrat mig här. jag personligen vill att du ska be honom om förlåtelse för ditt betende som du vissat honom efter att han velat hjälpa dig
av *pettson*
#200420
Mimika skrev:jag förstår inte riktigt topic skaparn här...

du har fått all information som behövts, för att få en bild av bilens skick.
När du säger den stått stilla hela vintern och förmodligen inget underhåll...
Du har därav köpt bilen med denna info på skallen utan att göra en riktig undersökning ?

där efter kör du sönder en bil som gått 30.000 km och du anser att allt skulla vara i nytt skick.. tror du att en 1934 Ford som kanske gått 20.000 km och inte haft underhåll på gud vet hur många år och enligt din metafor eller vad jag ska kalla det för.. "vid det miltalet samt pengarna så förväntar jag mig att den ska vara i nyskick" tror du att forden är det när den kanske koster 200.000-400.000 kr pga ålder. raritet. samt veteran bil ?

Jag tror du har skrämt/hotat den föra ägaren med stora skadeskånds krav. och sakt att din mor som är advokat eller vad nu hon är, och hon kan sätta ditt dig.. Vad är detta för mafia takter...?

När du köper en gamal bil så ska du alltid finna i att det finns dolda fel som uppdagas för eller senare.. även på någolunda nya bilar så finns det fel. men som inte du kanske ser men andra gör det....Som är van vid att hålla på med bilar


Edit..

Sen säger du riktigt dumma saker om pettson som har hjälp så många personer i detta forum och i hans omkrets.. hans hemsida är ur duktigt detalierat och har både hjälp mig och farsan. innan jag registrat mig här. jag personligen vill att du ska be honom om förlåtelse för ditt betende som du vissat honom efter att han velat hjälpa dig
Lugnt för min del.. :-)-) En del kan allt så är det bara... Och vår världsbild är inte samma som deras..
#200442
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Gick nog lite för enkelt, tror inte en sekund på dig, men efter dina inlägg förstår jag att du inte vågar skriva sanningen.
#201088
855glt-97 skrev:
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Gick nog lite för enkelt, tror inte en sekund på dig, men efter dina inlägg förstår jag att du inte vågar skriva sanningen.

Du får väl tro vad du vill, även pettson. Jag kan tyvärr inte bestämma vad ni ska tro. Ni ville att jag skulle skriva vad resultatet blev och det har jag nu gjort. Vill ni inte acceptera det svar ni får så skit i det då. Jag är bara nöjd över att fått mina pengar som jag hade all rätt att få.
#201089
Mimika skrev:jag förstår inte riktigt topic skaparn här...

du har fått all information som behövts, för att få en bild av bilens skick.
När du säger den stått stilla hela vintern och förmodligen inget underhåll...
Du har därav köpt bilen med denna info på skallen utan att göra en riktig undersökning ?

där efter kör du sönder en bil som gått 30.000 km och du anser att allt skulla vara i nytt skick.. tror du att en 1934 Ford som kanske gått 20.000 km och inte haft underhåll på gud vet hur många år och enligt din metafor eller vad jag ska kalla det för.. "vid det miltalet samt pengarna så förväntar jag mig att den ska vara i nyskick" tror du att forden är det när den kanske koster 200.000-400.000 kr pga ålder. raritet. samt veteran bil ?

Jag tror du har skrämt/hotat den föra ägaren med stora skadeskånds krav. och sakt att din mor som är advokat eller vad nu hon är, och hon kan sätta ditt dig.. Vad är detta för mafia takter...?

När du köper en gamal bil så ska du alltid finna i att det finns dolda fel som uppdagas för eller senare.. även på någolunda nya bilar så finns det fel. men som inte du kanske ser men andra gör det....Som är van vid att hålla på med bilar


Edit..

Sen säger du riktigt dumma saker om pettson som har hjälp så många personer i detta forum och i hans omkrets.. hans hemsida är ur duktigt detalierat och har både hjälp mig och farsan. innan jag registrat mig här. jag personligen vill att du ska be honom om förlåtelse för ditt betende som du vissat honom efter att han velat hjälpa dig
Jag fattar inte att du orkar lägga ner energi på sådant du inte verkar dig förstå, läs konsumentlagen ang privatköp. Jag orkar inte svara på samma fråga 14 ggr till. Det du säger är iofs delvis sant, att en gammal bil som gått närmare 30 000 mil inte kan förväntas som ny. Men den bör dock förväntas gå som den ska i den prisklassen jag köpte bilen, därmed finns det inget mer att diskutera eftersom du inte vet just specifika detaljer i just min situation.

Pettson däremot tycker jag inte varit till någon större hjälp, utan mer varit allmänt spydig. Kanske jag som uppfattat honom fel, man jag ser ingen anledning till varför jag ska be om ursäkt då han har den attityden mot mig. Sorry pettson, ta det inte personligt.
#201090
*pettson* skrev:
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Det gick ju enkelt så enkelt att jag inte tror på det en sekund :mrgreen: :mrgreen:
Men nyfiken blev jag ju.... du gillar ju ärlighet?
Vad gav DU HONOM för skadestånd nu då eftersom du nu praktiskt taget lånat hans bil och rasat hans motor? För skadorna på hans motor bör du ju ersätta i vilket fall.
Som jag skrev till någon annan tidigare, det är inte mitt problem vad ni nu vill tro. Går man runt och har massa fördommar om folk och inte litar personer i sin omgivning kan det inte vara lätt att leva.

Jag gav bilen tillbaka i ett sämre skick än vad jag fick den i, ja. Det har du absolut rätt i men som jag försökte förklara så anser JAG att detta var ett dolt fel, sen får du ha vilken uppfattning du vill ang det. Men det var iaf min åsikt, och den framförde jag till säljaren som verkade inse detsamma och betalade tillbaka pengarna.
#201146
Naddet skrev:Jag gav bilen tillbaka i ett sämre skick än vad jag fick den i, ja. Det har du absolut rätt i men som jag försökte förklara så anser JAG att detta var ett dolt fel, sen får du ha vilken uppfattning du vill ang det. Men det var iaf min åsikt, och den framförde jag till säljaren som verkade inse detsamma och betalade tillbaka pengarna.
Så du menar att säljaren inte ifrågasatte dina krav över huvud taget? Du pratade inte om advokat och att du skulle gå till rätten eller så?

Föressten hur mycket var det du köpte bilen för? Har frågat innan men du har inte svarat. Jag tycker detta kan vara en relevant fråga eftersom du i dina argument angående vilket skick bilen kunde förväntas vara använde just priset för att påpeka att bilen borde vara bättre.
#201157
Naddet skrev:Jag gav bilen tillbaka i ett sämre skick än vad jag fick den i, ja. Det har du absolut rätt i men som jag försökte förklara så anser JAG att detta var ett dolt fel, sen får du ha vilken uppfattning du vill ang det. Men det var iaf min åsikt, och den framförde jag till säljaren som verkade inse detsamma och betalade tillbaka pengarna.
Jäkligt synd om säljaren att han inte visste sina rättigheter utan blir lurad av en sån som dig. Lite synd att det inte var min bil du köpte.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]