Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av livdragon127
#182901
Håller på att göra bilen till "min". Solfilm är monterad, sommarfälgar på väg, hundbur på väg och oljebyte stundande. En tvätt med vax och liknande är planerad till samma dag som oljebytet!

Dock har jag en sak som stör, framför allt när solen gått ner!

Min SC-805 ha slocknat i belysningen. Den låter underbart och funkar i övrigt som den ska. Med ovana händer får jag leta efter rätt knappar i mörkret! Undrar hur trafiksäkert det är.

Har hört om liknande fel när jag hade min V70N och undrar nu om det är lika lätt att åtgärda på denna bil? Ena sätesvärmarknappen har tackat för sitt lysande med. Är det lika lätt som på V70N är det ju snabbt gjort!
Användarvisningsbild
av Nexus
#182911
byta lampa i stolsvärme knappen är enkelt. jag brukar ta bort mynt facket och trycka upp knappen underifrån sen sitter det en liten lampa som lossat genom att vridan åt vä. ny lampa kostar ca 55:- :-O) :-O) på bilia
byta lampor i steroe ska vara ganska enkelt ,jag letar lite för vet det ar diskuteras förut och kanske finns det bilder oxå på bytet. :D
av livdragon127
#182927
Kanon... ska jag göra en sån operation imorgon! Om jag får ur stereon! *s*
Användarvisningsbild
av Claes74
#182928
livdragon127 skrev:Kanon... ska jag göra en sån operation imorgon! Om jag får ur stereon! *s*
Vinkelslip och kofot brukar hjälpa :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
#182930
Claes74 skrev:
livdragon127 skrev:Kanon... ska jag göra en sån operation imorgon! Om jag får ur stereon! *s*
Vinkelslip och kofot brukar hjälpa :lol: :lol: :lol:
eller så trycker man in dessa så de pluppar ut :wink: och drar enkelt ut stereon
Bild
av livdragon127
#182951
Tryckte lite på dem innan... men inte hårt nog tydligen... och utan vertyg. Därför jag blev lite fundersam på hur man skulle få ut den rackaren!
Användarvisningsbild
av Claes74
#182957
grammse skrev:
Claes74 skrev:
livdragon127 skrev:Kanon... ska jag göra en sån operation imorgon! Om jag får ur stereon! *s*
Vinkelslip och kofot brukar hjälpa :lol: :lol: :lol:
eller så trycker man in dessa så de pluppar ut :wink: och drar enkelt ut stereon
Bild
mitt sätt är oxå effektivt men kräver lite mer eftertanke vid återmontering :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Sparkz
#182965
Hårt behöver du inte trycka, men lite längre in än ett finger når. Skruvmejsel, penna, nyckel...

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]