Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gibson
#171884
Jag har en V70 kombi årsmodell 99, 2.5-motor. Nu har eluppvärmningen på bakrutan slutat att fungera. Det står inget om hur man kan fixa det i Haynes reparationshandbok. Säkringarna fungerar. Någon som vet hur man fixar det?
Användarvisningsbild
av Sparkz
#172141
Det händer att kablarna går av vi gångjärnet. Ta ner plasten i taket och vänster D-stolpe. Kolla om det finns ström i kontaktstycket där, gul/röd på #1, och jord på svart #14. Om det är OK där skär du upp lite eltape och kollar kablarna där dom rör sig mellan gångjärnet och karossen. Helst vill man inte skarva precis där, bättre att skarva på två ställen och få hel och ny kabel på den biten som rör sig.
av sensonic
#917488
Jo, och där är det samma relä som driver uppvärmning speglar resp bakruta. Dock sitter de på olika stift.

Hur troligt är det att relä är kass om speglarna fungerar, knappast antar jag?

Var sitter relät, hittar inte fysisk position i Haynes.
av LonniE
#921273
Hittade du någon lösning på detta?
Jag har själv samma problem fast även bakspeglarna, det kommer inte ström till speglar/bakruta.
Känns som att det kan vara relät? och var sitter det i så fall?

Edit: Såg nu att det inte var till samma bil, jag har en v40 -04. Dock så kanske ni vet ändå :)

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]