Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#154742
Jag har efter konstens alla regler (hoppas jag) monterat en Volvo Original vinge med bromsljus till min V70 2,5T -98. Jag köpte en ouppackad beg så alla montdetaler samt anvisningar var med. Problemet som har uppstått efter monteringen är att varningslampan för trasig lampa blinkar till en tiondels sekund vid inbromsning. Ha hört att man ev ska köpa ngt relä pga att det är ett diodbromslus i vingen och en vanlig glödlampa i bromsljuset. Ngn som har ett konkret och bra tips på detta?
av Kena
#154857
Pröva koppla bort den igen och se om det fortsätter. Gör det de kan du prova byta glödlampor till bormslyset på bilen så båda är lika.
av elbjorn
#154868
Kena skrev:Pröva koppla bort den igen och se om det fortsätter. Gör det de kan du prova byta glödlampor till bormslyset på bilen så båda är lika.
Menar du att jag ska sätta dit diodbakljus då? Eftersom vingens bromsljus är det? Det är väl inte så enkelt? Någon mer bör väl ha haft detta problem som monterat vingen såvida jag inte gjort fel?
av *pettson*
#154887
elbjorn skrev:Jag har efter konstens alla regler (hoppas jag) monterat en Volvo Original vinge med bromsljus till min V70 2,5T -98. Jag köpte en ouppackad beg så alla montdetaler samt anvisningar var med. Problemet som har uppstått efter monteringen är att varningslampan för trasig lampa blinkar till en tiondels sekund vid inbromsning. Ha hört att man ev ska köpa ngt relä pga att det är ett diodbromslus i vingen och en vanlig glödlampa i bromsljuset. Ngn som har ett konkret och bra tips på detta?
du kommer att få leva med detta.. den känner av när bromsljuset tänds. Den utgör en extra belastning i tänd ögonblicket..
Alternativet är att montera en glödtrådsvakt avsedd för detta..
Användarvisningsbild
av Anders E
#154916
Om du tagit bort en glödlampa och satt dit dioder tror ju bilen
att bromsljuset är kass.

Sätt dit ett motstånd på kabeln till broms ljuset så tror bilen att
glödlampan finns kvar.

Osäker på hur många Ohm det ska vara men jag tror det är 1,75 Ohm.
Testa eller sök på detta forum, nån måste ju haft samma problem.
Användarvisningsbild
av Anders E
#154919
6,85 Ohm var det motstånd på som jag satte dit när jag bytte bromsljus
på min 744. Jag tog bort glödlampan och satte dit diodbromsljus.

Meddela gärna hur det gick.
av Red Dragon
#154947
Har precis samma fel på min 940 ( vart efter att jag montera vinge ) Det är inget att bry sig om.
#155137
*pettson* skrev:
elbjorn skrev:Jag har efter konstens alla regler (hoppas jag) monterat en Volvo Original vinge med bromsljus till min V70 2,5T -98. Jag köpte en ouppackad beg så alla montdetaler samt anvisningar var med. Problemet som har uppstått efter monteringen är att varningslampan för trasig lampa blinkar till en tiondels sekund vid inbromsning. Ha hört att man ev ska köpa ngt relä pga att det är ett diodbromslus i vingen och en vanlig glödlampa i bromsljuset. Ngn som har ett konkret och bra tips på detta?
du kommer att få leva med detta.. den känner av när bromsljuset tänds. Den utgör en extra belastning i tänd ögonblicket..
Alternativet är att montera en glödtrådsvakt avsedd för detta..

Ursäkta en dum fråga; men vad är en glödtrådsvakt?

Red Dregon: Håller med, mej gör dset inget, känns bara bra o få det åtgärdat till den dagen jag ev säljer den. Vet själv hur jag skulle bli tveksam om en lampa blinkade till varje inbromsning. Så det är därför jag vill få bort det..

Tack hittils för alla tips. Återkommer om jag får bukt med det.
av *pettson*
#155204
elbjorn skrev:
*pettson* skrev:
elbjorn skrev:Jag har efter konstens alla regler (hoppas jag) monterat en Volvo Original vinge med bromsljus till min V70 2,5T -98. Jag köpte en ouppackad beg så alla montdetaler samt anvisningar var med. Problemet som har uppstått efter monteringen är att varningslampan för trasig lampa blinkar till en tiondels sekund vid inbromsning. Ha hört att man ev ska köpa ngt relä pga att det är ett diodbromslus i vingen och en vanlig glödlampa i bromsljuset. Ngn som har ett konkret och bra tips på detta?
du kommer att få leva med detta.. den känner av när bromsljuset tänds. Den utgör en extra belastning i tänd ögonblicket..
Alternativet är att montera en glödtrådsvakt avsedd för detta..

Ursäkta en dum fråga; men vad är en glödtrådsvakt?

Red Dregon: Håller med, mej gör dset inget, känns bara bra o få det åtgärdat till den dagen jag ev säljer den. Vet själv hur jag skulle bli tveksam om en lampa blinkade till varje inbromsning. Så det är därför jag vill få bort det..

Tack hittils för alla tips. Återkommer om jag får bukt med det.
på vänster bak.. i närheten av baljan sitter en trevlig dosa som mäter och jämför så att ingen lampa är trasig.. den kallas glödtrådsvakt.
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]