Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snick
#154474
Hej igen ,har en 855-94 gl se utrustning med 140 hästarsmotorn,jag har precis bytt växellåda! Böt också packboxen mellan motor o låda !! Likförbannat verkar det som att motorn läcker olja därifrån ialla fall! VAD GÖRA ? Nån som har något tips? Tacksam för svar/Peter
av *pettson*
#154522
snick skrev:Hej igen ,har en 855-94 gl se utrustning med 140 hästarsmotorn,jag har precis bytt växellåda! Böt också packboxen mellan motor o låda !! Likförbannat verkar det som att motorn läcker olja därifrån ialla fall! VAD GÖRA ? Nån som har något tips? Tacksam för svar/Peter
jadu.. försvinner det olja i motorn?.. Att det kan droppa efteråt är inte ovanligt eftersom ingen lägger en timma på att tvätta bort all olja som hänger på block kanten därnere (men man bör ju naturligtvis torka av när man är där.).. Men som sagt droppar det mycket och olja försvinner så har man troligen misslyckats med sin uppgift och skadat packboxen. Alternativet är att du har för högt vevhustryck och kanske tryckt ut packboxen efter reparationen..Dock är det nåt man ska kolla FÖRE packboxbytet..

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]