Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#154214
erixon skrev:fick inte upp ladd trycket till mer än 0,3-0,4 då får jag fel koden: för högt ladd tryck :S.. sen så har jag annat prob efter jag kört med bilen och står på tomgång så börjar det rycka väldigt ifrån den och lukta olja i kupén kan det vara toplockspackningen? tackar för svar
nånting är iallafall skitfel?.. men inte måste det betyda att blockpackningen gått?.. kolla vad som ryker olja istället så du får det in i kupen?.. bara öppna huven och följa röken?..
av erixon
#154250
jo ngt är fel önska jag visste vad =) .. jupp d ryker in i kupén och luktar olja som fan har försökt kolla vart det kan komma ifrån men har inte hittat lr sett ngt. men jag tror det är så att öljan rinner ner på turbon iaf och ( bränns ) där för d är när jag kört lite lagom " hårt" som det börjar.. uppskattar verkligen all hjälp jag får =)
av *pettson*
#154540
erixon skrev:jo ngt är fel önska jag visste vad =) .. jupp d ryker in i kupén och luktar olja som fan har försökt kolla vart det kan komma ifrån men har inte hittat lr sett ngt. men jag tror det är så att öljan rinner ner på turbon iaf och ( bränns ) där för d är när jag kört lite lagom " hårt" som det börjar.. uppskattar verkligen all hjälp jag får =)
och varför rinner det olja då?..
av erixon
#154802
nu vet jag vart oljan kommer ifrån iaf från ventilkåpan.. men har fortfarande kvar problemet med att bilen inte går som den ska har haft bilen på volvo verkstad men dom kan itne heller säga exakt vad det var så dom måste prova på en massa olika saker.. asså den vill inte ladda mer än 0,3 bar ,han på verkstan jämförde den med en glt :S... mvh
EGR kylare 2,0 D

Har rengjort egr kylaren och ventilen på min[…]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]