Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kumlingen
#149622
Hej alla glada

Behöver tips från någon som vet hur jag ska få mina extraljus stadiga. Ska montera 3 st på en sån hållare som man fäster bakom nummerplåten
men vart/hur fäster jag stagen på bästa sätt. Har sett många Volvo 850 med den monteringen men inte sätt hur dom monterar stagen.
av *pettson*
#149637
Kumlingen skrev:Hej alla glada

Behöver tips från någon som vet hur jag ska få mina extraljus stadiga. Ska montera 3 st på en sån hållare som man fäster bakom nummerplåten
men vart/hur fäster jag stagen på bästa sätt. Har sett många Volvo 850 med den monteringen men inte sätt hur dom monterar stagen.
Enklast och snyggast är att göra stagningen i grillen. Det använder du kullänkar till. Detta eftersom du då kan lossa kullänkarna och lyfta på huven utan problem. Snyggast blir det om du fäster ett rör mellan dom tre ljusen och sätter två stag till röret. På så sätt är alla ljusen stadiga och snygga.
av Kena
#149642
Jag använde Bosch:s stag, de är platta och går att sticka in mellan huven och grillen. Skruvade fast dem med träskruv i plasten ovanför grillen, funkade kanonbra utan daller. Ett tips bara, dra en separat minuskabel. Jordar man genom fästet i kofångaren börjar det glappa.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#149644
Kena skrev:Jag använde Bosch:s stag, de är platta och går att sticka in mellan huven och grillen. Skruvade fast dem med träskruv i plasten ovanför grillen, funkade kanonbra utan daller. Ett tips bara, dra en separat minuskabel. Jordar man genom fästet i kofångaren börjar det glappa.
Funkar säkert jättebra på en 940 med inte en 850... :wink:
av Kena
#149666
Fluffen skrev:
Kena skrev:Jag använde Bosch:s stag, de är platta och går att sticka in mellan huven och grillen. Skruvade fast dem med träskruv i plasten ovanför grillen, funkade kanonbra utan daller. Ett tips bara, dra en separat minuskabel. Jordar man genom fästet i kofångaren börjar det glappa.
Funkar säkert jättebra på en 940 med inte en 850... :wink:
Ooops! skrev snabbare än jag tänkte :roll:
av timebandit
#149695
Jag har inget sådant nummerplåtsfäste men så här har jag gjort det med själva stagningen.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
#149717
Timebandit! Det var ett rejält fäste :) men du har inte funderat på kapa av bultarna lite?? :wink:
av timebandit
#149724
grammse skrev:Timebandit! Det var ett rejält fäste :) men du har inte funderat på kapa av bultarna lite?? :wink:

Ja, det är rätt stabilt! =) Nej men bultarna är utbytta redan mot MYCKET kortare ;)
Bilen är tagen innan all småjustering är gjord.
Användarvisningsbild
av Nexus
#149727
Bra då är jag med på noterna :) . men det finns de som ej har smak för små detaljer :wink:
av *pettson*
#149741
timebandit skrev:Jag har inget sådant nummerplåtsfäste men så här har jag gjort det med själva stagningen.

Bild
Exakt den typen av fäste jag nämner.. Bara att haka loss kullederna i grillen så går allt fritt och man kan öppna huven. :wink:

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]