Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1578235
Hej, vänder till detta forum då min bil låter som någon gnisslar eller vinglar när jag kör. Detta kommer från vänster framhjul och sker vid vilken hastighet och när jag svänger. Har fått tillsaggt att det är sten som fastnat vid bromsen men känns inte som det.
Om det är något som har haft samma problem eller vet så skulle jag uppskatta svar då bilen ska säljas snart och jag vill få bort problemet.

Tack på förhand!
#1578637
Kan det kanske vara hjullagret? Det brukar låta olika mycket i olika hastigheter, som typ ett vinande ljud. Det är min gissning. Förresten, du får inga felkoder om du läser av bilen med en felkodsläsare? (Det behöver vara en riktig läsare och ingen ELM327 läsare.)
#1578678
Hej! Inte säker på att detta stämmer men det kan vara fläktpaketet, det var det på min V70. Lät som att det kom ett konstigt ljud från höger när jag svängde. Sedan hörde jag att ljudet kom så fort jag satte på tändningen och fläkten startade.

Fick till slut ut bulten ur styrspindeln med lite […]

OM RYSSEN KOMMER

Mark Twain lär ha sagt "Det finns tr[…]

Trög servo efter renovering

Rev isär styrväxel igen och såg d&[…]

Om spänningen sjunkit till 7V är batteri[…]