Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hagfeldt
#1568200
Upptäckte att bilen läcker lite olja när man kör, tittade under bilen och såg att det hängde ett par droppar olja där.... när jag letade efter felet så såg jag ganska snabbt att packningen till oljereturen från turbon var både riktigt kass och obefintlig :-)

Hur svår är denna att byta? Är det två skruvar upp i turbon och sen kan man lirka ur röret för att sedan trä på den nya packningen?
Kommer man åt utan att ta ner vinkelväxeln?
Behövs det något mer än packning mot turbon och packning mot blocket?

Mvh :-)
Bilagor
20231222_113002.jpg
20231222_113002.jpg (2.06 MiB) Visad 416 gånger
20231222_112909.jpg
20231222_112909.jpg (1.16 MiB) Visad 416 gånger
20231222_112750.jpg
20231222_112750.jpg (2.58 MiB) Visad 416 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1568222
Ja, det är bara dom 2 skruvarna uppe vid turbon. Jag har bara bytt på FWD, så ingen aning om det går att komma åt med vineklväxeln på plats. Borde väl göra det tycker jag, med lite extra förlängare och lite mer skrapsår på armarna :-) Bör i vilket fall vara lättast underifrån.

Edit, det är förresten en packning uppe vid turbon också, så den bör du ju byta samtidigt. Inte direkt 'smart' att återanvända den imo.

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]