Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Silverhanden
#1565980
Min vänsterdörr har krånglat, fungerade ett tag med nya generatorn men la av igen i samma veva som den slutade ladda. - Fick bra tips av en mek att några modeller hade problem med att kabelhärvan på VF dörr kortslöt laddning. Nu är min fråga om någon tagit loss VF dörr/Vet vad elhuvudstycket sitter. (Testar att lossa och se om generatorn börjar ladda

Det här är en fortsättning på generator-tråden, försökte skriva i den men mitt inlägg där syns inte :/
av Silverhanden
#1566168
Tjo! Kul projekt, jag kan ju lossa vid dörren, ska gå igenom kablar med löd och kgympslang. Med jag menar jag duktig kompis 😆
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1566170
Kablarna kommer man åt om man tar bort sidopanelen vid pedalerna och viker undan mattan, resp. tar bort dörrsidan.

Menne, Det är fruktansvärt ovanligt att det blir något fel på kablarna. Brukar vara själva kontaktstycket mellan dörr och kupé som blivit fuktigt med åren, och i sin tur ärgat.
av Silverhanden
#1566921
Hej! Mitt ser inte riktigt ut som Lucif. Har ju en V70XC så kabelstycket och infästning ser annorlunda ut.

Iaf: all El VF framdörr fungerar inte.
Jag smörjer kontaktstycke vid dörrsidan, rör kablar och gör en norsk omstart. All el VF fungerar. Rör lite på kablage vid kontaktstycket- All el försvinner.
Sedan rör jag lite till, el kommer tillbaka kort, försvinner sedan helt.

Någonting gör ju allt all el slås ut :-/
av Silverhanden
#1567030
Funderar på slutet kabelbrott på jordningen. Någon som haft det här problemet? Isf bra tips på hur man kommer åt att skarva?

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]